Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko suurendas edumaad alkoholiturul
Alkohoolsete jookide tootja AS Liviko on novembri müügitulemuste põhjal suurendanud liidripositsiooni Eesti viina- ja piiritusjookide turul ja hõlmab kogu kange alkoholi turust 36%, selgub Viina Liidu värskest aruandest ettevõtete 11 kuu müügitulemuste kohta.
11 kuu jooksul müüs Liviko 1,95 mln liitrit viina ning ettevõtte turuosa viinaturul kasvas aasta lõikes 31,5%ni. Novembris müüs Liviko 241 500 liitrit viina, ettevõtte turuosa selles sektoris kerkis 38,5 protsendini.
Võrreldes oktoobriga Liviko viinatoodangu maht vähenes pisut (oktoobris toodeti 255 100 liitrit), samasugune tagasiminek oli viinaturul tervikuna (turumaht langes 691 110 liitrilt 627 700 liitrile).
'Viinaturu mahu vähenemine novembris on muret tekitav, kuna varasemate aastate kogemuse põhjal midagi sellist juhtuda ei tohiks. Nähtavasti on inimesed unustamas septembrikuu sündmusi Pärnumaal ja salaalkohol taas turgu ründamas, sest millegi muuga on raske selgitada seaduslike tootjate läbimüügi vähenemist võrreldes paari varasemaga kuuga,' kommenteeris Liviko turundusdirektor Janek Kalvi.
Kogu kange alkoholi turul hõivas Liviko 11 kuu tulemusena 2,70 mln liitriga 35,9% suuruse turuosa. Kogu kange alkoholi osas oli Liviko novembri müügimaht 319 000 liitrit ja ettevõtte turuosa kasvas 41%ni (oktoobris 40%).
AS Livikol on ligi 1500 aktsionäri, aktsiate kontrollpakk (96,6%) kuulub NG Investeeringute AS-le.