SMSi kui reklaamikanali võimalusi näitas kõige selgemalt detsembris EMT klientidele saadetud sõnum, mis kutsus neid andma verd Põhja-Eesti Verekeskuses. Pärast sõnumi edastamist suurenes doonorite arv mitmekordselt. Kuigi verekeskuse üleskutse näol oli tegemist puhtalt heategevusliku ettevõtmisega, siis samasugust lähenemist saab kasutada ka reklaamsõnumite edastamisel tarbijateni.
Viimane uudis reklaamiks mõeldud SMSide valdkonnas on EMT teenus Multi SMS, mis laseb saata ja vastu võtta spetsiaalse tarkvara abil SMS-lühisõnumeid. Tegu pole mitte SMSide masspostitusega kõikidele mobiiltelefonide kasutajatele, vaid reklaamsõnumite saatmisega kindlale grupile telefonikasutajatele, näiteks mõne poe klientidele.
Nii saavad tarkvara kasutavad firmad teavitada oma registreeritud püsikliente poes pakutavatest soodustustest, samuti uudistoodetest, mis on äsja müügile jõudnud.
EMT tootejuhi Urmo Parmi kinnitusel moodustab andmebaasi klientidest, kellele lühisõnumid saadetakse, teenuse kasutaja ise, mingit üldist kõigile EMT klientidele reklaamsõnumite saatmist ei lubata. Samas tagab ka teenuse eest võetav tasu, et reklaamsõnumite saatmine ei muutu telefoni ummistavaks rämpssõnumite saatmiseks.
Multi SMS teenuse kasutajad saavad saata lühisõnumeid kõikidele Eesti mobiilsideoperaatorite klientidele, samuti EMT roaming-partnerite klientidele. Sõnumeid vastu võtta saab ainult EMT klientidelt.
Samalaadset teenust pakuvad ka teised Eesti mobiilsidefirmad. Näiteks Radiolinja Eesti tõstab oma süsteemi puhul esile reverse billing?ut ehk erinevaid maksustamisviise vastuvõetavatele sõnumitele.
Üks võimalus on vastuvõetava sõnumi maksustamine, sageli kasutatakse ka nn sponsoreeritud SMSi, mille puhul maksustatakse teenusepakkuja saadetav sõnum.
Kolmas võimalus on kasutada erinevaid SMS-hindu ühe teenusnumbri raames.
Radiolinja suhtekorraldusjuhi Tea Põldoja sõnul võimaldab Radiolinja Eestis kasutusel olev süsteem paindlikult maksustada tarbija poolt vastuvõetavaid või teenusepakkuja andmebaasist saadetavaid SMSe ja jagada käive vastavalt kokkulepitud mudelile teenusepakkuja ja mobiilsideoperaatori vahel.
Hetkel on Radiolinja sõlminud Eestis tegutsevate teenusepakkujatega umbes 50 lepingut SMS-põhiste teenuste edastamiseks oma klientidele ja vahendamiseks teistesse mobiilivõrkudesse.
Reklaam-SMSide saatmist interneti kaudu võimaldab ka kolmas Eesti mobiilsideoperaator Tele2, kelle pakutav teenus kannab nime SMS Gateway, mis võimaldab firmadel SMSi teel oma sihtgruppidega suhelda, suunates oma sõnumi nt kliendibaasile, töötajatele või partneritele. Et vältida kommertssõnumite spämmi, on keelatud saata sõnumeid kõikidele Tele2 mobiilteenuse klientidele.
Samuti sätestatakse lepingus Tele2 ja SMS Gateway teenust kasutava kliendi vahel punkt, et SMS-sõnumi saajad peavad olema andnud märku soovist neid sõnumeid vastu võtta, nt on sõnumi saajad liitunud vastava listiga info saamiseks. SMS-sõnumite saatmine käib interneti kaudu, täiendavat tarkvara pole kliendil vaja soetada.
Seotud lood
Aastal 2017 esimese suurema bitcoini buumi ajal, mida juhtiv majandusmeedia aktiivselt kajastas, väljendasid paljud professionaalsed investorid ja finantsettevõtete juhid krüptovarade tuleviku suhtes tõsist skeptilisust. J.P. Morgani (JPM) juht Jamie Dimon pidas krüptovaluutatehinguid pettuseks ja ütles, et vallandab iga ettevõtte töötaja, kes selle nimel bitcoinidega kaupleb. Kongressi kuulamistel nimetas Dimon krüptoraha tokeneid "detsentraliseeritud püramiidskeemideks" ja soovitas valitsusel nendega seotud tehingud keelata.