• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 06.03.02, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurkaupluste müük suurenes IV kvartalis kolmandiku võrra

2001. aasta IV kvartal oli kaupade ning majutus- ja toitlustusteenuste müüjaile jätkuvalt soodne, kaupade ja teenuste müük eelmise aasta IV kvartaliga võrreldes suurenes, teatab Statistikaamet.
2001. aasta IV kvartalis müüsid kauplused kaupa 7,3 miljardi krooni eest, mis on ligi miljard krooni enam kui 2000. aasta IV kvartalis. Kaubad kallinesid eelmise aasta IV kvartaliga võrreldes 3,7%. Kaupade jaemüük püsivhindades suurenes 11%.
Väikestes (kuni 49 töötajaga) ettevõtetes jaemüük 2000. aasta IV kvartaliga võrreldes ei muutunud, suurtes (50 ja enama töötajaga) ettevõtetes aga suurenes 27%. Keskmisest enam suurenes mootorsõidukite ja nende varuosade, toidukaupade ja kosmeetikakaupluste ning apteekide läbimüük.
Hooajale iseloomulikult suurenes kaupade jaemüük 2001. aasta III kvartaliga võrreldes püsivhindades 3%. Kui oktoobris ja novembris ei ületanud kaupade jaemüük III kvartali kuude keskmist taset, siis detsembris suurenes läbimüük 13%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jõulukuul olid soosituimad ostukohad kaubamajad, kodumasinate, olmeelektroonika ja mööblikauplused ning mittespetsialiseeritud toidukauplused, kus pakutakse lisaks toidukaupadele ka laias valikus tööstuskaupu.
Hulgimüüjad müüsid kaupa 17 miljardi krooni eest. Kaupade hulgimüük jooksevhindades suurenes 2000. aasta IV kvartaliga võrreldes 5%. Enim suurenes mootorsõidukite ja nende varuosade ning mitmesuguste masinate ja seadmete hulgimüük. Võrreldes 2001. aasta III kvartaliga suurenes kaupade hulgimüük jooksevhindades 10%.
Majutusteenuste müük püsivhindades suurenes 2000. aasta IV kvartaliga võrreldes 16%. Müügi suurenemist mõjutasid eelkõige Tallinnas avatud uued hotellid ja turistide jätkuv huvi Eesti vastu. Majutuskohtade teenuseid kasutas 27% Eestit külastanud väliskülastajatest, mis on 3% enam kui 2000. aasta IV kvartalis. Toitlustusteenuste müük suurenes püsivhindades 1%. Toitlustusteenuste hinnad tõusid 6,2%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele