Möödunud pühapäeva öösel Prangli saare juures madalikule sõitnud väetiselaadungiga laev Seven Ocean ei ole leidnud ettevõtet, mis aitaks vähendada laeva lasti ja sellega alust lahti päästa, kirjutab Eesti Päevaleht.
Keskkonnainspektsioon ja merevalve keskus hoiavad Liivsääre lähedal madalikule jäänud alusel silma peal, et välistada keskkonnareostuse oht, ütles inspektsiooni suhtekorraldaja Ann Maripuu. Ta lisas, et praegu keskkonnale ohtu ei ole, sest laeva keres olevad augud on ainult ballasttankides, milles on puhas vesi.
Panama lipu all seilav Seven Ocean sõitis madalikule pühapäeva öösel kella kahe paiku. 167meetrisel alusel on 21 filipiinlasest koosnev meeskond. Laev oli teel Liepajast Muuga sadamasse, kust pidi saama lisalaadungi.
Prangli saare ümbrust hästi tundva kaluri Endel Linholmi hinnangul oli laeva meeskond õnnetuses ise süüdi.
?Ega me ei ela kiviajal - meri on ju kaardistatud, märgid on väljas ja igal väiksel paadil on sügavuse näitaja peal,? ütles Prangli kalur Linholm. ?Pealegi antakse sadamast koordinaadid, kuhu ankrusse jääda.?
Linholmi sõnul on laeval vöör püsti. ?Ahtri taga on sügavus 12 meetrit, keskel kuus ja ees kolm meetrit.? märkis ta.