• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 22.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford teeb juhtkonnas suuri muudatusi

Esmaspäeval teatas USA teise suurima autotootja Fordi juhatuse esimees, ettevõtte asutaja Henry Fordi järeltulija William Clay Ford, et kutsub ettevõtte finantsjuhiks juba penisonile jäänud endise juhatuse aseesimehe Allan D. Gilmouri ning Ford Europe?i juht David Thursfield hakkab edaspidi vastutama ka rahvusvaheliste operatsioonide ja globaalse ostupoliitika eest.
?Neid mõlemaid tuntakse kui mehi, kes suudavad jõuliselt kulusid vähendada,? vahendas The Wall Street Journal William Fordi poolset otsuse kommentaari.
56aastane David Thursfieldil on nõudliku kulude kärpija maine ning viimastel aastatel on ta koos Fordi tegevjuhi Nick Scheele?iga ettevõtte Euroopa operatsioone ohjes hoidnud. 1. augustist asub ta grupi asepresidendi kohale ning senisest ostu- ja ülemaailmsete operatsioonide juhist Carlos Mazzorinist saab juhatuse nõunik.
67aastane Gilmour on veetnud Fordis enne 1995. aastal pensionile suundumist eri ametikohtadel 34 aastat. Nii on ta juhtinud Fordi automaatoperatsioonide üksust, olnud finantsjuht ning hoidnud silma peal rahvusvahelistel operatsioonidel. Gilmouri tagasikutsumise otsus näitab analüütikute sõnul Fordi põhimõttelist otsust pöörduda tagasi varasemategi raskete aegade üleelamisega karastunud juhtide juurde, et maksimaalselt nende kogemusi rakendada.
Gilmouri üheks oluliselt ülesandeks saab nii investorite kui ka analüütikute rahustamine, kelle on teinud murelikuks asjaolu, et alates 1999. aastast on Fordi finantsjuhti juba neli korda vahetatud.
Lisaks on Ford investoreid viimase kahe aasta jooksul nii mõnelgi korral ebameeldivalt üllatanud. Ebameeldivuste hulka kuuluvad kasumihoiatused, Ford Motor Crediti suured laenukahjumid ning selle aasta alguses avalikustatud miljardi dollari mahus väärismetallidega seotud mahakandmised.
Ega William Fordile ei jäägi muud üle kui jõuliselt püüda päästa, mis päästa annab. Eelmisel aastal viimase üheksa aasta jooksul esmakordselt kahjumiga lõpetanud Fordi aktsia ei ole ka tänavu kosuda suutnud, seda vaatamata jaanuaris avalikustatud restruktureerimisplaanile, mille kohaselt eelmise aasta 5,45 miljardi dollari (92,3 miljardit krooni) suurune kahjum ei tohiks korduda ning koos kulude kärpimise ning uute mudelite turule toomisega peaks ettevõte 2005. aastaks teenima kasude-eelset kasumit 7 miljardit dollarit (ligi 119 miljardit krooni). Plaani kohaselt peaks tootmiskulud ühe auto kohta vähenema 2005. aastaks keskmiselt 700 dollari võrra (ligi 11 900 krooni).
Analüütikud on aga arvamust avaldanud, et enne hullemast läbi käimist läheb osa Fordi kokkuhoitud rahast sooduspakkumiste ja muude allahindluste näol tarbijate taskusse.
Vaatamata majanduse kehvale arengule on automüük Ühendriikides püsinud tugeval tasemel, seda peamiselt nn Detroidi suure kolmiku (General Motors, Crysler ja Ford) püüdlustele jõuda marginaalide alandamise hinnaga võimalikult paljude tehinguteni. Ja nüüd prognoosib enamik tööstusharu juhte autohindade jätkuvat langust.
The Wall Street Journal kirjutas, et eelmisel nädalal analüütikute kohtudes lubasid Fordi juhid neil põgusa pilgu heita ka firma uutele mudelitele. Sellele vaatamata avaldasid mõned analüütikud kahtlusi, kas uued mudelid ja kulude kärpimise strateegia suudavad ettevõttes lähiajal positiivseid muutusi tagada.
Nii kirjutas UBS Warburgi analüütik Saul Rubin oma eelmise nädala analüüsis, et Fordi konkurendid on kulude kärpimiseks astunud Fordiga sarnaseid samme, kuid nad alustasid paremalt positsioonilt. Rubin andis Fordi aktsiale soovituse ?vähenda?.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele