Ma tunnistan ausalt, et ma ei uskunud seda. Ma ei uskunud, kui augusti teisel päeval Ehitusmaailmast K-rautaks muutunud kauplustekett juba pisut varem teatas, et senine püsiklientide kümneprotsendine hinnasoodustus kaob ning hoopis kõikide kaupade hinnad muutuvad 10 odavamaks. Et oleks kõigile võrdsed võimalused või nii.
Mina kehitasin umbusklikult õlgu ? nagunii mingi osav hämamistrikk. Isegi kui alandavad osa kaupade hinda 10, siis teiste oma nagunii sama palju tõstavad. Kuigi kuskil tiksus vaikselt mõte, et suurkontserni kuuluv firma ei tohiks endale ju trikitamist lubada.
Siiski, kahtlus hinges, varustasin end enne kella kukkumist ? see tähendab enne 2. augustit ? märkmiku ja pastakaga ning väntasin jalgrattal Peterburi teele, veel suurt ja punast Ehitusmaailma silti kandvasse kauplusesse. Ja kirjutasin üles kümnete kaupa erinevate toodete hindu: Sadolini valge fassaadivärv Sando M, 10 liitrit: hind kliendikaardiga 672 krooni, tavahind 746.65. Gustavsbergi valamu Nordic Pergamon: hind kliendikaardiga 1048.50, tavahind 1165.
Siis veel laminaatparketid ning PVC-katted, seina- ja laevärvid, keraamilised plaadid, köögi- ja vannitoasegistid, WC-potid. Silmade eest oli juba tava- ja kliendikaardi hindadest kirju, pealegi saatsid mind müüjate aina uudishimulikumaks muutuvad pilgud. Aga mäng vääris küünlaid, sest ma uskusin, et minul on õigus.
Septembri alguses läksin jälle poodi, mahukas hinnatabel võrdluseks kaasas, et võidukalt nentida ? pole siin miskit odavamaks läinud. Aga võta näpust!
Gustavsbergi valamu üle tuhandekroonise hinna (endine kliendikaardihind) juures oli isegi 50 senti oma kohale jäänud, rääkimata teiste kaupade krooni täpsusega ?vanadest? hindadest. Ja lihtsam oli orienteeruda ka, sest nüüd on siltidel ainult üks hind, mitte ?omadele? ja ?võõrastele? mõeldu.
Nii et ma kaotasin. Ja K-rauta võitis. Ja mul on selle üle tegelikult väga hea meel.