Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Läti ja Leedu piimatooted võidavad Eestis turgu
Eesti kauplustest leiab aina enam Leedust ja Lätist pärit piimatooteid, mis võidavad ostjate seas populaarsust just eelkõige odava hinna tõttu.
Suurt populaarsust on viimastel kuudel võitnud näiteks Leedu lauamargariini sari Luxus, mis on hästi kaubaks läinud nii sooduskampaaniate kui ka tavahinna juures, kirjutab Postimees. Tallinna Kaubamaja müügijuhi Kristi Pommi sõnul võib esile tõsta näiteks Lätist pärit Karumsi kohukesi, mis on Eestis toodetuga võrreldes omanäolisemad ja seetõttu ostjate südameid võitnud.
Seni on Läti ja Leedu piimatoodetest Eestisse toodud peamiselt juustu, mille hinnad on kodumaise toodanguga võrreldes märkimisväärselt madalamad.
Põlva Piima juhi Aivar Häelmi sõnul on Lätist ja Leedust pärit piimatoodete Eestisse sissevool paratamatu protsess, mis on alles algamas. ?Olen kindel, et peatselt saab meil osta kogu lõunanaabrite piimatoodangu sortimenti, sest nad on aktiivselt otsimas eksporditurge ning nende kasuks räägib odavam hind,? rääkis ta.
Näiteks toorpiima hind on Leedus praegu umbes üks kroon ja 60 senti ehk ligi kaks korda madalam kui Eestis. See võimaldab aga sealsetel tööstustel rahulikult veokulud katta ning selle juures veel ka odavat hinda pakkuda ja ise kasumit teenida.
?Kui veel paar aastat tagasi oli meie toodangu kvaliteet märkimisväärselt parem, siis praegu saame hiilata vaid parema toorpiimaga. Valmistoodangu kvaliteet on nii meil, lätlastel kui ka leedukatel aga täiesti võrreldav,? kinnitas Häelm.
Eesti suuruselt teise jäätisetööstuse Balbiino turundusjuhi Teet Anieri sõnul ei ole Eesti, Läti ja Leedu jäätise kvaliteet võrreldav, sest odava hinna saavutamiseks kasutatakse meetodeid, mis kvaliteedile just kõige paremini ei mõju. ?Leedukate probleemiks on, et jäätisetööstusi on palju, aga kasumit ei teeni keegi. Nii püütaksegi efektiivsust saavutada suure mahu abil ning selle saavutamiseks trügitakse ka siinsele turule,? lausus ta.