• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.02, 16:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AvtoVAZi konveier seisab, töötajaid ähvardab koondamine

26. oktoobril peatati vene autotootja AvtoVAZ konveier kuni 9. novembrini, 10% töötajatest ähvardab koondamine.
Vene autotootja AvtoVAZ president Vitali Vilt?ik teatas, et ettevõte on välismaalt toodud odavate kasutatud autode uputuse tõttu autoturul sunnitud minema tööjõu koondamisele. Ajalehe Vedomosti andmetel võidakse koondada 2-10% autogigandi töötajatest.
Sel suvel kirjutas peaminister Mihhail Kasjanov alla autotööstuse arengukontseptsioonile ja sügisel tõsteti enam kui 7 aasta vanustele autodele tollimaksu.
Neid samme oodati ammu ning ärimehed tõid enne tollimaksu tõstmist riiki suure hulga kasutatud autosid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teiselt poolt tõstis AvtoVAZ seaduste vastuvõtmise ootel oma toodangu hinda ning oktoobri seisuga on tehase ladudesse jäänud seisma autosid umbes kuu aja toodangumahus - 77 000 masinat. Kõik see sundis ettevõtte juhtkonda 26.oktoobril konveieri seiskama kuni 9. novembrini.
AvtoVAZi II kvartali aruande järgi töötab ettevõttes 121 084 inimest, eelmisel aastal olid kulutused tööjõule 7,3 mld rubla.
Ettevõtte juhtkonnale lähedalseisev allikas rääkis Vedomostile, et kaadrite osakonnas arutatakse 2-3% töötajate koondamisest, juhtkonnas arutatavad arvud küünivad kuni 10%-ni.
Teistes vene autotööstuse ettevõtetes - Uljanovski ja Gorki autotehastes koondamisi ei planeeriti, teatati ajalehele nende pressiteenistustest.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/10/29-55-01.html>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele