Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes vajab veebimajutust?

    Veebimajutusteenus sobib firmadele, kes uuendavad tihti kodulehel asuvaid materjale, kasutavad veebi turundusalaste pakkumiste esitamiseks ja klientidega suhtlemiseks ega soovi ise IT-lahendusi hallata.
    Tänapäeval on igal enesest lugu pidaval firmal oma veebileht. Sõltuvalt firmajuhist või veebi eest hooldajast on erinev veebis oleva informatsiooni hulk. Seal võivad olla ainult ettevõtte kontaktandmed, aga ka töötajate kontaktandmed koos piltidega, teenuste ja toodete tutvustused ja hinnad, firma asukoha kaart jms. Uuenduslikumad ja kliendisuhtlust hindavad firmad on partnerite jaoks lisanud oma veebi ka ekstraneti. See on äripartneritele suunatud veebileht, kuhu pääseb kasutajatunnuse ja salasõna sisestamisega ning kus saab tutvuda näiteks hinnakirjaga, samuti tellida tooteid ja teenuseid. Mõnedes firmades on ka oma töötajatele suunatud intranet, kus jagatakse firma personalile vajalikku infot. Mida rohkem infot veebis pakutakse, seda kasulikum on see firmale. Kui ikka firma veebilehtede abil suudetakse ära teha näiteks ettevalmistav osa firma äritehingutest, siis jääb töötajatel rohkem aega muuks kasulikuks tegevuseks.
    Kui veebis on infot vähe ja ka külastajaid napib, siis võib hoida veebi kas või firma serveris. Kuid kui firmajuht peab veebi piisavalt mõjukaks kommunikatsioonikanaliks ? uuendab tihti veebis olevaid materjale, lisab pidevalt tutvustavaid materjale, kasutab veebi turunduslike pakkumiste esitamiseks, siis kasvab tõenäoliselt ka firma veebikülgede külastatavus ning tasub mõelda veebi paigutamise peale veebimajutusteenuse (inglise keeles hosting) pakkuja serverisse.
    Paraku valitseb Eesti firmades veel selline olukord, et väiksemad firmad üritavad oma IT-lahendusi ise hallata. Seni, kuni lahendused on väikesed ja ollakse veendunud, et lähematel aastatel pole vajadust IT-protsesse laiendada, on isetegemine teatud eeldustel isegi odavam kui selle teenuse sisseostmine. Kui aga firma areneb ja laieneb, seistakse ühel hetkel olukorras, kus seniseid lahendusi puht füüsiliselt enam kasutada ei saa, kuid samas ei pruugi olla finantsilisi vahendeid, et uusi lahendusi hankida ja olemasoleva süsteemiga integreerida. Sellepärast tasubki varakult mõelda selle peale, kas kasutatavat lahendust on hiljem võimalik kiirelt ja väheste vahenditega laiendada.
    Veebimajutuse puhul pole info pakkujal (ehk firma omanikul) vaja soetada ei servereid ega kallihinnalisi tarkvaralitsentse. Ettevõtte veebilehti majutab ja serveerib teenusepakkuja kiire internetiühendusega server, mis asub väljaspool firma kohtvõrke. Nii kasvab automaatselt ka firmasisese kohtvõrgu turvalisus ja läbilaskevõime. Seda ennekõike tänu asjaolule, et avaliku veebi külastajaid ei pea lubama firmavõrku, samas info on nüüd teenusepakkuja poolt hooldatud ja kaitstud.
    Suurematelt veebimajutusteenuse pakkujatelt saate ka sobiva e-posti lahenduse, mille arendamisega te ise enam vaeva nägema ei pea. Üldjuhul asuvad e-posti aadressid samas domeenis, kus asub ka firma veebilehekülg.
    Näiteks kiirelt leviv püsiühendusteenus ADSL ei ole sugugi sobiv tehnoloogia veebiserveri ühendamiseks. See tuleneb otseselt ADSLis kasutatavast tehnoloogiast, kus info liigub asümmeetriliselt ? firma enda töötajad pääsevad veebis olevale infole kiiresti ligi, kuid firma serverist info tõmbajad saavad seda infot palju aeglasemalt.
    Kui firma töötaja kurdab, et ADSL-ühendus on liialt aeglane, siis võib põhjus peituda mitte ühenduse aegluses, vaid selles, et firma serverit kasutatakse ka info pakkumiseks oma klientidele, koormates sellega ADSLi väljuva kanali üle.
    Autor: Marko Kõiv
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.