• OMX Baltic−0,33%293,76
  • OMX Riga−0,12%915,65
  • OMX Tallinn−0,38%1 970,85
  • OMX Vilnius0,03%1 233,44
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,27%9 251,88
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,47
  • OMX Baltic−0,33%293,76
  • OMX Riga−0,12%915,65
  • OMX Tallinn−0,38%1 970,85
  • OMX Vilnius0,03%1 233,44
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,27%9 251,88
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,47
  • 03.12.02, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meelis Atonen: erisoodustuse kahekordistamine oli jõhker

Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Meelis Atonen kinnitas, et sõiduauto erisoodustuse hinna kahekordistamine oli jõhker.
'See tuli kõigile üllatusena, nii Riigikogule kui ka ettevõtjatele,' sõnas Atonen. 'Ilmselt ületati sellega hinna mõistliku suurendamise piir.'
Rahanduskomisjoni esimees arvas, et juhul kui erisoodustuse hinda oleks tõstetud 1000 kroonilt näiteks 1200 kroonile ning paralleelselt oleks samavõrra suurendatud ka maksuvaba kompensatsiooni määra isikliku auto kasutamise eest, siis poleks sellist keevalist reageeringut tekkinud.
'Valitsus lootis kindlalt seda raha eelarvesse saada,' viitas Atonen eelarve võimalike aukude lappimisele. Samas ei osanud ta täpselt öelda, kui suurest summast täpselt jutt on, sest erisoodustuse pealt makstavad summad laekuvad tulu- ja sotsiaalmaksu näol ning nende kohta eraldi arvestust ei peeta. 'Ilmselt on jutt kümnetest miljonitest kroonidest,' pakkus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Atoneni arvates peaks valitsus nüüd, pärast õiguskatsleri hinnangut otsustama, kas kehtestada erisoodustuse hinna aseainena üleriigiline maks või leida mõni muu alternatiiv.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele