Ehkki raskeveokimaksu maksavad riigile transpordifirmad, tasuvad hinnatõusu eest kokkuvõttes lõppkliendid.
Andrus Pitkve Corvus Grupp Transpordist prognoosis, et järgmise aasta 1. jaanuarist kehtima hakkav raskeveokimaks tõstab linnasisest veohinda seniselt 1500 kroonilt 1600 kroonile.
?Ehkki välja peavad selle käima transpordifirmad, mõjub see siiski enim lõpptarbijale, kes selle poes kõik kinni maksab,? ütles Pitkve.
Selles, kas hinnatõus tuleb või mitte, pole Eesti Rahvusvaheliste Vedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul küsimust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Kes tõsta ei saa, peab paraku uksed kinni panema,? võttis Lusti kokku maksuga kaasneva. Tema sõnul ei ole probleemiks maks ise, vaid see, et paljud uued lisatasud jäävad ühele ajale, sest näiteks roheline kaart kallines alles 20 protsenti. Lisaks plaanivad teemakse tõsta sakslased.
?Kui vaadata seda veofirma seisukohalt, siis asetab riik oma ettevõtjad selgelt kehvemasse olukorda, sest näiteks Lätis sellist maksu veel ei kehtestatud ja pole võimatu, et siinsed teenuse ostjad seda lõunanaabrite käest tegema hakkavad,? rääkis ohtudest Lusti. ?Eesti vedajale tuleb raske aasta.? Lisaks arvas Eesti
Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori, et uus maksukoorem võib tuua kaasa ka salakütuse vohamise ning uute skeemide väljamõtlemise, et raha kokku hoida.
Raskeveokimaksust loe pikemalt homsest Transpordi rubriigist.