• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 23.12.02, 10:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskeveokimaks mõjub enim lõpptarbijale

Ehkki raskeveokimaksu maksavad riigile transpordifirmad, tasuvad hinnatõusu eest kokkuvõttes lõppkliendid.
Andrus Pitkve Corvus Grupp Transpordist prognoosis, et järgmise aasta 1. jaanuarist kehtima hakkav raskeveokimaks tõstab linnasisest veohinda seniselt 1500 kroonilt 1600 kroonile.
?Ehkki välja peavad selle käima transpordifirmad, mõjub see siiski enim lõpptarbijale, kes selle poes kõik kinni maksab,? ütles Pitkve.
Selles, kas hinnatõus tuleb või mitte, pole Eesti Rahvusvaheliste Vedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul küsimust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kes tõsta ei saa, peab paraku uksed kinni panema,? võttis Lusti kokku maksuga kaasneva. Tema sõnul ei ole probleemiks maks ise, vaid see, et paljud uued lisatasud jäävad ühele ajale, sest näiteks roheline kaart kallines alles 20 protsenti. Lisaks plaanivad teemakse tõsta sakslased.
?Kui vaadata seda veofirma seisukohalt, siis asetab riik oma ettevõtjad selgelt kehvemasse olukorda, sest näiteks Lätis sellist maksu veel ei kehtestatud ja pole võimatu, et siinsed teenuse ostjad seda lõunanaabrite käest tegema hakkavad,? rääkis ohtudest Lusti. ?Eesti vedajale tuleb raske aasta.? Lisaks arvas Eesti
Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori, et uus maksukoorem võib tuua kaasa ka salakütuse vohamise ning uute skeemide väljamõtlemise, et raha kokku hoida.
Raskeveokimaksust loe pikemalt homsest Transpordi rubriigist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele