Edgar Savisaar vastab täna Tallinna volikogu ees esinedes arupärimisele ja õigustab ilma konkursita ühele firmale kümneks aastaks monopoolsete tingimuste loomist.
Tallinna linnaosade valitsused tagavad Unicomi monopoolse seisundi süvenemise viiel erineval moel.
Esiteks selgub vastusest Res Publica liikme Siim Kiisleri arupärimisele, et Tallinn võtab kohustuse anda välja välireklaamkandjate paigaldamiseks teistele uusi lube vaid sõltuvalt majanduskasvust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiseks, on Unicomil näiteks Kristiines eesõigus reklaamipindadele, kui linn peab vajalikuks täiendavate infrastruktuurirajatiste paigaldamiseks.
Kolmandaks, on Unicomi reklaamiobjektid, mis on seotud nimetatud lepingutega, vabastatud reklaamimaksust ja neil ei lasu ka rendi- või muid makse. Samal ajal hakkas kehtima Tallinnas uus reklaamimaksu määrus, millega teiste välireklaamifirmade jaoks reklaamimaks tõusis.
Neljandaks, Tallinn ei anna välja lubasid uute reklaamkandjate paigaldamiseks juhul, kui selle asukoht on kuni 50 meetri kaugusel mistahes Unicomi tänavamööbli objektist.
Viiendaks, on Kristiine linnaosa ja eraettevõtte Unicom vahel sõlmitud lepingus keeld anda teistele firmadele reklaamilube sügiseste ja kevadiste valimiste ajal ehk 1. septembrist 2002 kuni 31. märtsini 2003.
Lepingud reklaamkandjate paigaldamise kohta on enamikus linnaosades tähtajaga 10 aastat, ühistranspordi ootepaviljonide ja linnateabe rajatiste paigaldamise ning hoolduse ja kasutamise kohta käivad lepingud on tähtajaga 15 aastat.
Vastusest arupärimisele selgub, et lepingud sõlmisid mullu juunis Mustamäe ja Kristiine linnaosa valitsused, juulis Pirita, Nõmme, Lasnamäe ja Põhja-Tallinna linnaosa valitsused ning augustis Haabersti linnaosa valitsus. Kesklinna linnaosa valitsus oli ainuke, kes ei sõlminud Unicomiga lepingud.
Käesoleva aasta sügisel ja talvel on Keskerakond ja Reformierakond saanud Unicomilt suuri soodustusi.
Aasta esimestel nädalatel käis Reformierakonna valimiskampaania, mille läbiviimiseks oli erakond saanud Unicomilt pindu 75 protsendilise hinnaalandusega.
Unicomi heategevuslikel tasuta pindadel Tallinna bussipeatustes oli kahe nädala jooksul sügiseste valimiste ajal üleval Keskerakonna sümboolikaga plakatid, mis reklaamisid nelja Keskerakonna linnaosavanemat.
Kuigi tegemist oli väidetavalt linnaosavalitsusi tutvustava reklaamiga, läks Unicomilt 30 000kroonine arve plakatite trükkimise eest reklaamibüroosse Idea, kes kujundab Keskerakonna valimisreklaami.