• OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 30.06.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maitskem Sakalat!

Enne jaanipäeva andis Viljandimaa päevaleht Sakala teada, et neli maakonna toiduainetootjat hakkab osa toodangust müüma ühise kaubamärgi all, viimaks koos edasi kohalikku majandust. Kaubamärk kannab samuti nime Sakala. Selle nime trükistel kasutamise ainuõigus kuulub lehte välja andvale Sakala Kirjastuse ASile ja hea ettevõtmise toetamiseks anti selleks tasuta luba ka kohalikele tootjatele. Nii ongi juba ilmunud või ilmumas kaubaetikettidele ja müügilipikutele lehe kujundusstiilist kantud Sakala märk.
Projektiga on tootjatest esimestena ühinenud firmad Caritas Water (Sakala märgiga karastusjoogid), Liiwi Heliis (piprapalsam), Oskar LT (sink) ja Vilma (kaheksa erinevat küpsetist ja keeksipulber). Ettevõtmises löövad kaasa neli müüjat ? Kadri Viljandi, Kastan, Leola toidupood ja VTÜ (Viljandi Maksimarket).
Kui ajas paarkümmend aastat tagasi mõelda, tuleb kohalike toidukaupadega seoses meelde järgmine seik. Andku leivameistrid andeks, aga kohalikus leivatööstuses valmistatud vormileiba kutsusid selle piirkonna inimesed toona enamasti seakeeksiks, seda olenemata paigast, kus tehas parajasti asus. Mine võta kinni, oli leib tõesti igal pool ühtmoodi kehv või oli tegu suhtumisega, et välismaine on parem kui kodumaine, Tallinna oma etem kui Viljandi oma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täna näitavad küsitlused vähemasti toiduainete osas selgelt kodumaise kauba eelistamist. Siiski on omal kohal ühe projektis kaasa lööva firma esindaja lootus, et kohalikud inimesed võtavad Sakala-nimelise toodangu omaks mitte patriotismitundest või hinna tõttu, vaid hea maitse pärast. Ent mõistagi on tähtsal kohal ka patriotismile rõhumine ja kohalike tootjate toetamise teadvustamine.
Teadvustamise mõttes ja ka muidu on päris nutikas mõte, et kohalik leht taolisele ettevõtmisele õla alla paneb. Sakala puhul on seda muidugi hea teha, sest nimi kannab endas nii geograafilist mõõdet kui ka piisavat tuntust.
Üle-eestilist trendi, kus maakonnalehe nime rakendatakse kohalike tootjate/toodangu propageerimiseks, ilmselt välja ei kujune. Üsna raske on ikka Võrumaa Teataja nimelist juustu ette kujutada. Ja piim nimega Nädaline tunduks poeriiulil natuke kõrvalmaigune...
Aga mine tea, eks see sõltub suuresti nn pilootprojekti edukusest. Jääb siis loota, et Sakala missioonitunne ei väsi ja samanimelise kaubamärgiga tooted saavad tuntuks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele