Enne jaanipäeva andis Viljandimaa päevaleht Sakala teada, et neli maakonna toiduainetootjat hakkab osa toodangust müüma ühise kaubamärgi all, viimaks koos edasi kohalikku majandust. Kaubamärk kannab samuti nime Sakala. Selle nime trükistel kasutamise ainuõigus kuulub lehte välja andvale Sakala Kirjastuse ASile ja hea ettevõtmise toetamiseks anti selleks tasuta luba ka kohalikele tootjatele. Nii ongi juba ilmunud või ilmumas kaubaetikettidele ja müügilipikutele lehe kujundusstiilist kantud Sakala märk.
Projektiga on tootjatest esimestena ühinenud firmad Caritas Water (Sakala märgiga karastusjoogid), Liiwi Heliis (piprapalsam), Oskar LT (sink) ja Vilma (kaheksa erinevat küpsetist ja keeksipulber). Ettevõtmises löövad kaasa neli müüjat ? Kadri Viljandi, Kastan, Leola toidupood ja VTÜ (Viljandi Maksimarket).
Kui ajas paarkümmend aastat tagasi mõelda, tuleb kohalike toidukaupadega seoses meelde järgmine seik. Andku leivameistrid andeks, aga kohalikus leivatööstuses valmistatud vormileiba kutsusid selle piirkonna inimesed toona enamasti seakeeksiks, seda olenemata paigast, kus tehas parajasti asus. Mine võta kinni, oli leib tõesti igal pool ühtmoodi kehv või oli tegu suhtumisega, et välismaine on parem kui kodumaine, Tallinna oma etem kui Viljandi oma.
Täna näitavad küsitlused vähemasti toiduainete osas selgelt kodumaise kauba eelistamist. Siiski on omal kohal ühe projektis kaasa lööva firma esindaja lootus, et kohalikud inimesed võtavad Sakala-nimelise toodangu omaks mitte patriotismitundest või hinna tõttu, vaid hea maitse pärast. Ent mõistagi on tähtsal kohal ka patriotismile rõhumine ja kohalike tootjate toetamise teadvustamine.
Teadvustamise mõttes ja ka muidu on päris nutikas mõte, et kohalik leht taolisele ettevõtmisele õla alla paneb. Sakala puhul on seda muidugi hea teha, sest nimi kannab endas nii geograafilist mõõdet kui ka piisavat tuntust.
Üle-eestilist trendi, kus maakonnalehe nime rakendatakse kohalike tootjate/toodangu propageerimiseks, ilmselt välja ei kujune. Üsna raske on ikka Võrumaa Teataja nimelist juustu ette kujutada. Ja piim nimega Nädaline tunduks poeriiulil natuke kõrvalmaigune...
Aga mine tea, eks see sõltub suuresti nn pilootprojekti edukusest. Jääb siis loota, et Sakala missioonitunne ei väsi ja samanimelise kaubamärgiga tooted saavad tuntuks.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele