Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Püüa meeldida eelkõige oma sihtgrupile

    Ettevõtete katsed kõigile korraga meeldida saavutavad vastupidise tulemuse ? toodet ei märka keegi. Lahenduseks on õige positsioneerimine, mis aitab läheneda eri segmentidele erinevalt ning loob toote/teenuse pikaajalise identiteedi.
    Positsioneerimine algab iga segmendi analüüsist ja konkurentidest eristuva positsiooni arendamisest.
    Positsioneerimise vajalikkuse mõistmiseks on parim näide õlu. Sama toodet müüakse paljudes erinevates pudelites, purkides, neljastes pakkides jne. Sisu on täpselt ühesugune, kuid eri segmentide ootused ja vajadused erinevad.
    Elu meie ümber muutub ja koos sellega muutuvad ka positsioonid. Seda tõsiasja ei saa kahe silma vahele jätta. Rongist ei jää maha need tooted-teenused, mille turgu jooksvalt monitooritakse. See ei tähenda ainult arvestust müüginumbrite üle, vaid ka tarbijate muude turundusega tihedalt seotud trendide jälgimist (mood, disain, muusika, sotsiaalselt laia kõlapinnaga teemad).
    Hea näide on tervislikkus, väikese kalorsusega toidu aussetõusmine. Tundub, et iga uus toode ? olgu see siis leib, keefir, müsli, isegi kaalu alandav tee ? müüb, kui see on tervislik ja vähese kalorisisaldusega ning seda sõnumit on osatud esile tõsta.
    Toote omadus
    Seda võimalust kasutavad turundajad kõige enam, see on ka lihtne kommunikatsiooni mõttes, st turul on nõudlus olemas. Parimaid müügitulemusi annavad õiges vahekorras müügiedenduse üritused, müügikoha turundus ja hinnapoliitika. On kasutatud näiteks ilutoodete, hambaid valgendava hambapasta jne puhul.
    Toote kasulik omadus
    Kasuliku omaduse esiletoomine on suhteliselt sarnane eelmisega, kuid eraldi rõhutatakse mingit kasulikku omadust. Kommunikatsioon on ajalises mõttes veidi pikem, sest mõnikord tuleb turundamise käigus turgu ka harida, kuni turg toote omaks võtab. On kasutatud näiteks plekke eemaldava pesupulbri, tervislike bakteritega toodete (Gefilus, Hellus), energiajookide puhul.
    Spetsiifilise toote kasutus
    Suures osas on tegemist innovaatilist laadi toodete-teenustega, näiteks uute mobiilsideteenuste kasutamist võimaldavad telefonid ja teenused ise (WAP, MMS,WiFi). Kõige efektiivsemalt toimib, kui ka muu keskkond edasi areneb (WiFi kasutamisalade väljaehitamine, tasuta kasutamise võimaldamine).
    Vastavalt kasutajakategooriatele
    Erinevatel vanusegruppidel on erinevad väärtushinnangud, vanemad inimesed hindavad tervist, hea tervise juures olevad inimesed ilu, edu, noored seda, mis parasjagu trendikas on.
    Tihti kasutatakse turunduskommunikatsioonis samastumist. Näiteks 20?40aastastele naistele mõeldud kosmeetikatoodete reklaamimisel kasutatakse tuntud näitlejaid-modelle (lisab tootele usaldust, kui kuulus/kena naine kasutab, siis peab toode hea olema).
    Konkurentidega võrdlemine
    See positsioneerimise strateegia hõlmab nii vihjamisi tehtud väljaütlemisi kui ka otsest võrdlust. Selle näiteks on üleekspluateeritud reklaamlaused stiilis ?tavaline pesupulber ei suuda midagi plekkidega ette võtta / tavaline pesupulber on kallim, kuid...?. Otsekoheseid võrdlusi konkurendiga kasutatakse tihti teenuste sektoris, näiteks pankade laenutoodete puhul ? kodulaenu reklaamlehtedel on ära toodud võrdlusena ka konkurentide poolt pakutavad laenuprotsendid.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.