Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Püüa meeldida eelkõige oma sihtgrupile

    Ettevõtete katsed kõigile korraga meeldida saavutavad vastupidise tulemuse ? toodet ei märka keegi. Lahenduseks on õige positsioneerimine, mis aitab läheneda eri segmentidele erinevalt ning loob toote/teenuse pikaajalise identiteedi.
    Positsioneerimine algab iga segmendi analüüsist ja konkurentidest eristuva positsiooni arendamisest.
    Positsioneerimise vajalikkuse mõistmiseks on parim näide õlu. Sama toodet müüakse paljudes erinevates pudelites, purkides, neljastes pakkides jne. Sisu on täpselt ühesugune, kuid eri segmentide ootused ja vajadused erinevad.
    Elu meie ümber muutub ja koos sellega muutuvad ka positsioonid. Seda tõsiasja ei saa kahe silma vahele jätta. Rongist ei jää maha need tooted-teenused, mille turgu jooksvalt monitooritakse. See ei tähenda ainult arvestust müüginumbrite üle, vaid ka tarbijate muude turundusega tihedalt seotud trendide jälgimist (mood, disain, muusika, sotsiaalselt laia kõlapinnaga teemad).
    Hea näide on tervislikkus, väikese kalorsusega toidu aussetõusmine. Tundub, et iga uus toode ? olgu see siis leib, keefir, müsli, isegi kaalu alandav tee ? müüb, kui see on tervislik ja vähese kalorisisaldusega ning seda sõnumit on osatud esile tõsta.
    Toote omadus
    Seda võimalust kasutavad turundajad kõige enam, see on ka lihtne kommunikatsiooni mõttes, st turul on nõudlus olemas. Parimaid müügitulemusi annavad õiges vahekorras müügiedenduse üritused, müügikoha turundus ja hinnapoliitika. On kasutatud näiteks ilutoodete, hambaid valgendava hambapasta jne puhul.
    Toote kasulik omadus
    Kasuliku omaduse esiletoomine on suhteliselt sarnane eelmisega, kuid eraldi rõhutatakse mingit kasulikku omadust. Kommunikatsioon on ajalises mõttes veidi pikem, sest mõnikord tuleb turundamise käigus turgu ka harida, kuni turg toote omaks võtab. On kasutatud näiteks plekke eemaldava pesupulbri, tervislike bakteritega toodete (Gefilus, Hellus), energiajookide puhul.
    Spetsiifilise toote kasutus
    Suures osas on tegemist innovaatilist laadi toodete-teenustega, näiteks uute mobiilsideteenuste kasutamist võimaldavad telefonid ja teenused ise (WAP, MMS,WiFi). Kõige efektiivsemalt toimib, kui ka muu keskkond edasi areneb (WiFi kasutamisalade väljaehitamine, tasuta kasutamise võimaldamine).
    Vastavalt kasutajakategooriatele
    Erinevatel vanusegruppidel on erinevad väärtushinnangud, vanemad inimesed hindavad tervist, hea tervise juures olevad inimesed ilu, edu, noored seda, mis parasjagu trendikas on.
    Tihti kasutatakse turunduskommunikatsioonis samastumist. Näiteks 20?40aastastele naistele mõeldud kosmeetikatoodete reklaamimisel kasutatakse tuntud näitlejaid-modelle (lisab tootele usaldust, kui kuulus/kena naine kasutab, siis peab toode hea olema).
    Konkurentidega võrdlemine
    See positsioneerimise strateegia hõlmab nii vihjamisi tehtud väljaütlemisi kui ka otsest võrdlust. Selle näiteks on üleekspluateeritud reklaamlaused stiilis ?tavaline pesupulber ei suuda midagi plekkidega ette võtta / tavaline pesupulber on kallim, kuid...?. Otsekoheseid võrdlusi konkurendiga kasutatakse tihti teenuste sektoris, näiteks pankade laenutoodete puhul ? kodulaenu reklaamlehtedel on ära toodud võrdlusena ka konkurentide poolt pakutavad laenuprotsendid.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Investor, kelle juures käivad rahahädas inimesed nõu küsimas
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Nädala raadiohitid: kas turgudel optimismi jagub?
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.

Olulisemad uudised

Soome psühhiaatriakeskuse andmevarguses kahtlustatav võeti kinni Prantsusmaal
Soome psühhiaatriakeskuse Vastaamo andmevarguses kahtlustatav 25-aastane mees on on Prantsusmaal vahistatud, teatas Soome Keskkriminaalbüroo.
Soome psühhiaatriakeskuse Vastaamo andmevarguses kahtlustatav 25-aastane mees on on Prantsusmaal vahistatud, teatas Soome Keskkriminaalbüroo.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.