Maksuameti ja Autoettevõtete Liidu kohtumisel lepitiŽkokku koostöös võitluseks transporditurul kõlvatut konkurentsi pakkuvate ettevõtetega.
Autoettevõtete Liidu esindajate sõnul tekitavad legaalset äri ajavatele transpordiettevõtetele enim peavalu äriühingud, kes saavad mittelegaalset tulu ümbrikupalkasid makstes, reaalset käivet varjates, aktsiisivaba ja fiktiivset kütust kasutades ning sõitjateveo pakkuvate ettevõtete puhul lisaks piletimüügitulu varjates.
Lisaks ebatervele konkurentsi pakkumisele jäävad selliste äriettevõtete tegevuse tulemusel riigil saamata suured maksusummad, mistõttu on transporditurul korra loomisest huvitatud nii Autoettevõtete Liit kui ka
riigi huve realiseeriv maksuamet.
Autoettevõtete Liidul on olemas selge ülevaade transporditurul tegutsevatest ettevõtetest ning tegutsemiseks vajalike lubade ja litsentside olemasolust või puudumisest. Samuti omab liit ülevaadet reaalsetest palgakuludest ja teenuse pakkumise realistlikest hindadest spetsiifilistest tegevusvaldkondades.
Maksuametil tekib vastava informatsiooni võrdlemisel maksuametil olevate
andmetega ettevõtete majandusnäitajatega võimalus üleriigiliseks süsteemseksanalüüsiks, mille tulemusel selekteeruvad teenindusliku kontrolliobjektideks saavad ettevõtted.
Tänasel kohtumisel arutasid pooled veel võimalusi riigihangetel osalevate
transpordiettevõtete maksuameti-poolseks süvakontrolliks ja piletituluvarjamise tuvastamiseks. Kõne all oli ka FIEde tegevus transporditurul.
Maksuamet ja Autoettevõtete Liit leppisid kokku, et süsteemseks analüüsiks
vajalikku informatsiooni asutakse vahetama kohe.
Sarnase kokkuleppe sõlmisid oktoobri lõpus maksuamet ja Eesti
Ehitusmaterjalide Tootjate Liit (EETL).
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.