• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 27.11.03, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoettevõtete Liit ja maksuamet asuvad võitlusse kõlvatu konkurentsiga

Maksuameti ja Autoettevõtete Liidu kohtumisel lepitiŽkokku koostöös võitluseks transporditurul kõlvatut konkurentsi pakkuvate ettevõtetega.
Autoettevõtete Liidu esindajate sõnul tekitavad legaalset äri ajavatele transpordiettevõtetele enim peavalu äriühingud, kes saavad mittelegaalset tulu ümbrikupalkasid makstes, reaalset käivet varjates, aktsiisivaba ja fiktiivset kütust kasutades ning sõitjateveo pakkuvate ettevõtete puhul lisaks piletimüügitulu varjates.
Lisaks ebatervele konkurentsi pakkumisele jäävad selliste äriettevõtete tegevuse tulemusel riigil saamata suured maksusummad, mistõttu on transporditurul korra loomisest huvitatud nii Autoettevõtete Liit kui ka
riigi huve realiseeriv maksuamet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoettevõtete Liidul on olemas selge ülevaade transporditurul tegutsevatest ettevõtetest ning tegutsemiseks vajalike lubade ja litsentside olemasolust või puudumisest. Samuti omab liit ülevaadet reaalsetest palgakuludest ja teenuse pakkumise realistlikest hindadest spetsiifilistest tegevusvaldkondades.
Maksuametil tekib vastava informatsiooni võrdlemisel maksuametil olevate
andmetega ettevõtete majandusnäitajatega võimalus üleriigiliseks süsteemseksanalüüsiks, mille tulemusel selekteeruvad teenindusliku kontrolliobjektideks saavad ettevõtted.
Tänasel kohtumisel arutasid pooled veel võimalusi riigihangetel osalevate
transpordiettevõtete maksuameti-poolseks süvakontrolliks ja piletituluvarjamise tuvastamiseks. Kõne all oli ka FIEde tegevus transporditurul.
Maksuamet ja Autoettevõtete Liit leppisid kokku, et süsteemseks analüüsiks
vajalikku informatsiooni asutakse vahetama kohe.
Sarnase kokkuleppe sõlmisid oktoobri lõpus maksuamet ja Eesti

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehitusmaterjalide Tootjate Liit (EETL).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele