• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • 28.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Queen Mary 2

Titanicu marsruudil seilab praegugi maailma suurim kruiisilaev Queen Elisabeth 2, mis on ühtlasi ainus lennuliiklusele konkurentsi pakkuv transpordivõimalus üle Atlandi õhku tõusmata. Laev pole kiiretele inimestele, samuti pole mereretk kokkuhoidlikele mõeldud: kalleimad penthouse-tüüpi kajutid laeval maksavad ligi kahenädalaseks kujuneval luksusreisil napilt alla miljoni krooni.
Kuid nii nagu kunagi Titanicul, on ka odavamaid kajuteid, kus 3?4 inimest koos aknata toakeses. Pisut avaramas siiski kui näiteks Tallinna-Stockholmi reisil. Odavaim reis võib jääda näiteks 40 000 krooni sisse.
Ainuke üle Atlandi regulaarreise tegev Suurbritannia kruiisikompanii Cunard Line tegutseb 1839. aastast. Alguses vedas Cunard Line kuninglikku posti Kanadasse ja USAsse. 1912. aastal päästis laevafirma alus Carpathia konkurendi White Star Linesi lipulaeva Titanic reisijad pärast tollase maailma suurima reisilaeva hukku. 1935. aastal, kui konkurents enam mitmeid firmasid ära ei elatanud, ühinesid Cunard ja White Star Line, enne Teist maailmasõda jõuti valmis ehitada ka järjekordne maailma kõigi aegade suurim reisilaev ? 1938. aastal lasti vette Queen Elisabeth.

Artikkel jätkub pärast reklaami

1959. aastal ületas Atlandi esimene suur reisilennuk, kuid see ei takistanud Cunardil ellu viimast plaani lasta merre Titanicu järeltulija. Praegu Atlandil seilav Queen Elizabeth 2 ehitati 1969. aastal ja renoveeriti täielikult paar aastat tagasi. Järgmisest aastast läheb aga eakas superlaev pensionile ja asemele saabub taas maailma kõigi aegade suurim, Queen Mary 2. Jaanuari keskel kohtuvad kaks hiiglast Atlandil, kui üks teeb oma esimest, teine viimast regulaarreisi üle ookeani.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele