Kaido Einama • 27. november 2003 kell 22:00

Queen Mary 2

Titanicu marsruudil seilab praegugi maailma suurim kruiisilaev Queen Elisabeth 2, mis on ühtlasi ainus lennuliiklusele konkurentsi pakkuv transpordivõimalus üle Atlandi õhku tõusmata. Laev pole kiiretele inimestele, samuti pole mereretk kokkuhoidlikele mõeldud: kalleimad penthouse-tüüpi kajutid laeval maksavad ligi kahenädalaseks kujuneval luksusreisil napilt alla miljoni krooni.

Kuid nii nagu kunagi Titanicul, on ka odavamaid kajuteid, kus 3?4 inimest koos aknata toakeses. Pisut avaramas siiski kui näiteks Tallinna-Stockholmi reisil. Odavaim reis võib jääda näiteks 40 000 krooni sisse.

Ainuke üle Atlandi regulaarreise tegev Suurbritannia kruiisikompanii Cunard Line tegutseb 1839. aastast. Alguses vedas Cunard Line kuninglikku posti Kanadasse ja USAsse. 1912. aastal päästis laevafirma alus Carpathia konkurendi White Star Linesi lipulaeva Titanic reisijad pärast tollase maailma suurima reisilaeva hukku. 1935. aastal, kui konkurents enam mitmeid firmasid ära ei elatanud, ühinesid Cunard ja White Star Line, enne Teist maailmasõda jõuti valmis ehitada ka järjekordne maailma kõigi aegade suurim reisilaev ? 1938. aastal lasti vette Queen Elisabeth.

1959. aastal ületas Atlandi esimene suur reisilennuk, kuid see ei takistanud Cunardil ellu viimast plaani lasta merre Titanicu järeltulija. Praegu Atlandil seilav Queen Elizabeth 2 ehitati 1969. aastal ja renoveeriti täielikult paar aastat tagasi. Järgmisest aastast läheb aga eakas superlaev pensionile ja asemele saabub taas maailma kõigi aegade suurim, Queen Mary 2. Jaanuari keskel kohtuvad kaks hiiglast Atlandil, kui üks teeb oma esimest, teine viimast regulaarreisi üle ookeani.

Hetkel kuum