• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.12.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaatorite lemmik läks hea raha eest Norrale

Norra juhtivaid meedia- ja kataloogifirmasid Findexa ostis MicroLinkilt Delfi portaalid 80 miljoni krooniga. Äripäeva hinnangul on see müüjatele igal juhul tulus tehing, sest Delfi aastakäive oli vaid 23 miljonit ning firma on toonud omanikele pikalt kahjumit. Alles 30. juunil 2004 lõppeva majandusaasta lõpuks peaks Delfi väikesesse kasumisse jõudma.
Delfi müügihind viitab sellele, et Norra firma ei otsinud portaalides niivõrd kiiret ja kindlat kullaauku, kuivõrd lisaväärtust: turuosa ja kaubamärki. Kuigi tehing oli müüjatele kasulik, ei pruukinud see veel ostjatele kahjulik olla. Balti suurimal internetiettevõttel on mitmed kadestamisväärsed näitajad. Delfi on Baltimaade juhtiv internetifirma. TNS EMORi uuringute kohaselt külastab Delfi kuut portaali Balti riikides 1,1 miljonit inimest, Eestis üle 100 000 inimese.
Need miljon külastajat on argument Findexale ülitähtsas kataloogikaubanduses. Näiteks Norra kataloogiturust kuulub ettevõttele 94 protsenti ja ta müüb aastas 9 miljonit kataloogi. Delfi osteti, sest Findexale oli lihtsam siinsed portaalikasutajad ühe tehinguga endale osta, kui neid alles tekitama ja lojaalseks muutma hakata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oluline oli seegi, et omandades Delfi, omandas Norra firma terve Balti turu. Kuigi Eestis on Delfi populaarsuselt kolmas internetikeskkond Neti ja Everyday järel, on Delfil ainsana hea positsioon kõikides Balti riikides ja suured tegijad väljastpoolt vaatavad meid teatavasti ühtse ?Balti regioonina?. Samuti on 80 miljonit krooni köömes ettevõtte jaoks, mille käive oli 2002. aastal ligi 4 miljardit krooni. Kui tehingu väärtus, 80 miljonit, on käibes vaid 2 protsenti, miks siis mitte soetada üles töötatud ettevõte ja panna see oma kogemuste najal teenima? On ju Findexa ärivisiooniks saada Euroopa juhtivaks informatsiooniettevõtteks.
Delfi sünniaeg, 1999-2000, sattus infotehnoloogia maailmas õnnetusse ajajärku, kus internetifirmad üksteise järel kokku kukkusid. Delfi pidas sellest hoolimata vastu. Vee peale jäämine annab märku Delfi tugevusest. Aga võibolla on nüüd internetiäris madalseis hoopis möödas? Sellisel juhul on praegu ju ainuõige aeg turule tulla. Välismaal on tugevate internetifirmade, nagu Yahoo, Amazoni ja eBay, aktsiad teinud viimase aasta jooksul läbi märkimisväärse tõusu. Eestis võib internetiäris uued võimalused avada liitumine Euroopa Liiduga. Kui Baltimaade virtuaalne meedia Lääne reklaamiandjatele isuäratavaks muutub, on Findexa teinud investeeringu väärtuslikku pinda ja tugevasse kaubamärki. Kui nii, kas poleks MicroLinkil siis olnud targem Delfist kinni hoida?
Äripäeva hinnangul siiski mitte. Esiteks oli müügihind hea. Teiseks pole MicroLinkil sarnaseid võimalusi ettevõtte ülestöötamiseks nagu Findexal, mille omanik on võimas Ameerika investeerimisfirma Texas Pacific Group. Kolmandaks on Delfi müük osa MicroLinki kavast keskenduda keerukate IT-lahenduste pakkumisele ? samal põhjusel müüs MicroLink ka kaks arvuteid tootvat tütarfirmat.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele