• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 19.01.04, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Liikluskindlustus lööb ühe vitsaga

Peagi teisele lugemisele minev uus liikluskindlustuse seadus kehtestab korra, et kõik sõiduautoomanikud peavad ostma liikluspoliisi, mis kehtib kogu ELis.
Sellega maksavad 95 protsenti autoomanikest kinni 5 protsendi juhtide tekitatud kahjud Euroopas, kirjutab Eesti Päevaleht.
Päevalehe andmeil on sõiduautojuhtide tekitatud avariide osa Euroopas tühine. Enamik avariikahjudest, mis tuleb seltsidel maksta, on üks veoauto põhjustanud teisele veoautole.
?Miks peab tädi Maali Vihterpalust, kes oma ?iguliga elu sees välismaal ei sõida, maksma kinni välismaal aset leidnud avarii?? küsis EBSi õiguse ja avaliku halduse õppetooli lektor Madis Kallion.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kallioni sõnul ei nõua ükski eurodirektiiv sellise ebavõrdse korra kehtestamist Eestis. ?See, et kindlustust tahetakse kõigile ühtemoodi müüa, on tingitud kindlustusseltside mugavusest.?
?Vajadus kõrgendatud kindlustustariifi järele tulenes laienenud kindlustuskattest s.t et alates 1. maist saab sisemaise liikluskindlustusega liigelda kõigis ELi liikmesriikides,? ütles Salva kindlustuse müügidirektori asetäitja Algor Orav.
Seepärast tõusis kohustusliku liikluskindlustuse hind Orava sõnul juba eelmise aasta detsembri keskpaigas kõikidel sõidukiliikidel. Sõiduautodel tõusis see 10?12%, veoautodel ja bussidel 2 korda ning vedukautodel 5 korda. Vedukautodel ja bussidel, mis käivad välismaal rohkem, oli ka hinnatõus kõige suurem. Kehtivate rohelise kaardi hindadega võrreldes muutub sõit välismaale alates 1. maist odavamaks peaaegu kõikidel sõidukiliikidel.
?Praegune rohelise kaardi süsteem rahuldab meid täielikult. Minu arvates ei oleks vaja bussidel tariife tõsta,? ütles Pärnu ATP direktor Andrus Kärpuk.
Kärpuk ei mõista, miks tuleb kõiki hindu korraga ja kiirustades tõsta. Kütuseaktsiis tõuseb 1,3 krooni võrra ja busside kindlustamine kaks korda. Selline tegevus sunnib ka pileti hinda tõstma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele