Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ni?itoote reklaam ni?ilehel tuleb suurest portaalist odavam

    Kui reklaam internetis suure hooga levima hakkas, rõhutati internetireklaami kasutegureid traditsioonilises meedias ilmuvate reklaamide ees. Võimalus tabada sihtgruppi ja saada reaalajas statistikat reklaami näitamiste ning internetireklaamidel hiirega vajutamiste kohta on vaid mõned paljudest uudse reklaamikanali kasuteguritest.
    Nüüd, aastaid hiljem, töötatakse välja aina uusi ja uusi reklaamiviise, millega on konkreetset sihtgruppi veelgi lihtsam tabada. Internetti kolivad üle telereklaamid ning kasutajate käitumist jälgivad programmid söödavad tarbijatele õigel hetkel ette õigeid reklaame.
    Kõik see räägib internetireklaami avarduvatest tehnilistest võimalustest. Kas pakutavad võimalused reaalsuses ka ära kasutatakse, on juba eraldi küsimus. Või teine oht ? jäädaksegi arvestama ainult tehnilisi näitajaid nagu bänneri kuvamiste arv (inglise keeles banner impressions) või bänneri kuvamiste suhe sellele vajutamistega ehk CTR (click through rate).
    Need numbrid ei anna aga kunagi tõest pilti, kas bänneri arvutiekraanil nägija või sellel vajutaja on reklaamitavast tootest-teenusest reaalselt huvitatud ning kas reklaamile järgnes ka toote-teenuse ostuotsus. Seepärast on kasulik meelde tuletada põhilisi tõdesid reklaami positsioneerimise kohta. Need kanduvad üle ka internetti.
    Kuidas käituda, kui meil on vaja otsustada, kas paigutada oma ettevõtte pakutava teenuse või toote reklaamid ni?iväljaandesse või suure kasutajahulgaga internetiportaali? Tihti pimestavad reklaamiostjaid internetiväljaannete poolt väljaöeldavad suured külastajanumbrid. Loomulikult, mingi veebikeskkonna suurearvuline külastajaskond võiks ju tähendada suurt hulka potentsiaalseid kliente. Kuid kas see on ka tegelikkuses nii?
    Suures portaalis reklaamimise eeliseks on väga suure inimeste hulga ühe korraga tabamine. Kui reklaamitakse laiatarbekaupa, siis on see muidugi hea. Nii on suurtes portaalides omal kohal näiteks mobiiltelefonide kõnepakettide reklaamid (kui need pole just väga spetsiifilised kõnekaardid), jõulusoodustused, õlu ja muud üldsust puudutavad tooted. Samas, kui reklaamida suures portaalis toodet, mis on eelkõige suunatud konkreetsele sihtgrupile, näiteks tihti reisivatele inimestele, ei pruugi see olla otsast lõpuni hea idee.
    Tabatakse küll suurt hulka inimesi, ent protsentuaalselt on nende hulgas toote või teenuse tegelikust sihtgrupist suhteliselt vähe esindajaid. Seega läheb suur hulk reklaami kuvamisi raisku. Ometi olete ka nende kuvamiste eest maksnud.
    Näiteks oletame, et tellisime populaarsesse portaali nädalaks ajaks reisipakkumise reklaami, mis läks meile maksma 10 000 krooni. Portaali kasutajaskonna kohta teame vaid, et seda külastab nädala jooksul 100 000 inimest. Seega oleme ühe inimese tabamiseks kulutanud ainult kümme senti, kas pole soodne teenus! Meile on aga teadmata, et portaali külastajatest vaid 15% ehk 15 000 inimest on reaalselt meie reisipakkumisest huvitatud. Nende tabamiseks kulutasime seega 1500 krooni. Järelikult kulus 8500 krooni reklaamile, millest meile otsest kasu vähemalt praegu pole. Küll aga külastab arvestatav osa meie reklaami sihtgrupist suure tõenäosusega mõnda reisiteemalist veebilehte, mis samuti pakuvad reklaami ostmise võimalust.
    Ja kui me reklaamime oma toodet seal lehel, on sihtgrupi efektiivne tabamine garanteeritult parem. Kui ka kontakti hinnad võivad olla ni?iveebis võrreldes suure portaaliga mõnevõrra kallimad, siis üldkokkuvõttes on reklaamimine selles väljaandes kindlasti kasulikum ning odavam, kui paisata oma reklaam lihtsalt rahva keskele.
    Kindlasti tuleks silmas pidada lojaalsete tarbijate osa väljaande lugejate hulgas. Lojaalse tarbijaskonnaga väljaandes on reklaamid märgatavalt efektiivsemad. Tarbijal tekib reklaamitava kauba või teenusega tihedam suhe väljaandes, mida ta usaldab.
    Üks näide ni?ireklaamist on minu juhitav Eesti klubikultuuri veebiväljaanne Stereo88.com. Väljaande üks populaarsemaid sektsioone on ürituste kalender, mida regulaarselt jälgib hulk klubimuusika austajaid. Ka ürituste korraldajad on seda mõistnud ning teavitavad toimuvast just Stereo88.com?i kaudu, sest nii jõuab sõnum õigele sihtgrupile. Ni?iürituse reklaamimine suures portaalis pole kasulik nii rahaliselt kui ka arvestades sihtgrupi väiksust. Kuigi Eesti klubikultuur on aastate jooksul muutunud märkimisväärselt professionaalsemaks, ei kata kogu ürituste kalendrit ainult suured klubid. Nii võivad kõrvuti populaarsete klubidega informatsiooni edastada ka ühekordsete ning väga spetsiifiliste ürituste korraldajad. Seejuures kehtivad kõigile võrdsed reeglid ? ürituste lisamine on tasuta ning kõigil ürituse tutvustajatel on täpselt samad vahendid oma sündmuse reklaamimiseks. Stereo88.com?i ürituste kalender on üks hea ning lihtne näide sellest, kuidas õigesse kohta suunatud reklaam jõuab vajaliku sihtgrupini.
    Liina Vahtras, EMT e-kanalite turundusjuht:, Everyday.com, uno.ee jt kasutame nende pakkumiste puhul, mis on suunatud kõikidele EMT klientidele. Ülejäänud veebiväljaannetes nähtavad reklaambännerid on suunatud konkreetsetele segmentidele.
    EMT valib veebiväljaandeid oma pakkumiste kommunikeerimiseks või teenuste reklaamimiseks sihtgrupipõhiselt. Suuri veebikeskkondi nagu Delfi.ee
    Näiteks hetkel on kõnekaarti POP! reklaamiv bänner üleval Mängukoopa kodulehel: mangukoobas.lahendus.ee. Kõnekaardi Simpel erinevate pakkumiste või informatsiooni edasiandmiseks on EMT hoidnud bännereid väga tulemusrikkalt üleval Stereo88.com lehel. Eelmise aasta suvel tegime multimeediasõnumite (MMS) ja neid toetavate telefonide reklaamimiseks koostööd ilmaportaaliga www.ilm.ee, kus palusime meie klientidel rannas mobiiltelefonidega pilte teha ja fotod meile saata. Äriklientidele suunatud pakkumisi reklaamime lisaks neti.ee-le veel ka päevalehtede veebiväljaannetes.
    Erinevate visuaal- ja kreatiivlahenduste väljatöötamisel arvestame veebikeskkondade ettekirjutusi ning üritame hoida viisakat ning mittepealesunnitud joont. Kuna aga ebatraditsiooniliste bännerite (layer banner) läbiklikkimissuhe CTR on tavabänneritega võrreldes märkimisväärselt kõrgem, oleme otsustanud ka nende lahenduste kasuks. Näiteks on siin jaanuarikuine sünnipäevasoodustuse internetikampaania, milles üle arvutiekraani sibas EMT lepatriinu. Taunime ise avanevate pop-up- ja pop-under-akende kasutamist.
  • Hetkel kuum
Ettevõtja: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Wise’i tulemuste järel hakkas aktsia odavnema
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Tallinna uus linnapea: linna juhtimises tulevad nüüd muutused
Värske Tallinna linnapea sotsiaaldemokraat Jevgeni Ossinovski peab oluliseks oma ametiajal teha korda linnafirmade juhtimine, luua linna kinnisvarapoliitika ning koondada mitu linnaasutust üheks.
Värske Tallinna linnapea sotsiaaldemokraat Jevgeni Ossinovski peab oluliseks oma ametiajal teha korda linnafirmade juhtimine, luua linna kinnisvarapoliitika ning koondada mitu linnaasutust üheks.