• OMX Baltic0,66%292,89
  • OMX Riga0,26%911,75
  • OMX Tallinn1,73%1 923,26
  • OMX Vilnius0,49%1 262,69
  • S&P 5000,06%6 843,98
  • DOW 30−0,4%47 371,74
  • Nasdaq 0,6%23 868,11
  • FTSE 100−0,09%9 708,27
  • Nikkei 2252,12%52 411,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,95
  • OMX Baltic0,66%292,89
  • OMX Riga0,26%911,75
  • OMX Tallinn1,73%1 923,26
  • OMX Vilnius0,49%1 262,69
  • S&P 5000,06%6 843,98
  • DOW 30−0,4%47 371,74
  • Nasdaq 0,6%23 868,11
  • FTSE 100−0,09%9 708,27
  • Nikkei 2252,12%52 411,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,95
  • 22.03.04, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seadus hakkab piirama elektroonilist reklaami

Riigikogu arutab kolmapäeval infoühiskonna teenust reguleerivat seaduseelnõu, mis muuhulgas piirab ka ettevõtjate võimalusi end piiramatult elektrooniliselt reklaamida.
?Kui inimene pole andnud firmale nõusolekut saada elektroonilisi infomaterjale või kui reklaamija pole teavitanud teabe saajad, kellelt teave pärineb, on uue seadusega keelatud sellise teabe saatmine,? ütles riigikogu majanduskomisjoni liige Silver Meikar (Reformierakond).
Lisaks peab inimesel seaduse mõtte kohaselt olema lihtne ja tasuta võimalus teenusesaajate nimekirjast välja astuda.
?Seadus piirab oluliselt spämmi saatmist,? märkis Meikar. ?Samas pole selle piiramiseks ühtset head lahendust, sest näiteks SMSi saamise puhul tuleb teenusest loobumiseks helistada, see aga on ju tasuline.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seaduserikkujale saab eelnõu kohaselt teha ettekirjutuse või määrata trahvi kuni 300 ühikut, juriidilisest isikust seaduserikkuja puhul võib trahv ulatuda 50 000 kroonini.
Elektroonilisi raamatupakkumisi tegeva Apollo Raamatute tegevjuht Arvo Pihl ütles, et nemad on niipalju kui võimalik oma meilinimekirja kantutelt üritanud küsida nõusolekut reklaami saatmiseks.
?Samas moodustab elektrooniline kauplemine meie käibest vaid mõne protsendi ja meilide saatmise puhul on rohkem tegemist enese promomise kui müügitegevusega,? tähendas Pihl. ?Meil on muidugi ka teine spetsiifika, kui olmekaupade müüjatel.?
Meikari kinnitusel tuleb infoühiskonna teenuse seadus kindlasti 1. maiks ehk Euroopa Liiduga liitumise ajaks vastu võtta, kuna seaduse eesmärgiks on tagada infoühiskonna teenuste vaba liikumine Euroopa Liidu siseturul.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele