• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vähi toob Luukase endiste partneritega Eestile transiidilisa

Kuni möödunud aasta sügiseni teenindas Aadu Luukase kütusevahendusettevõtet AS Pakterminal Peterburi firma Linkoil. Siis lahkusid firmast kaks võtmefiguuri Jevgeni Malov ja Andrei Katkov ning asusid koostööle Tiit Vähiga seotud Sillamäe sadamaga.
Kokku kuulub Malovi ja Katkovi firmadele Kaakon Kuljetussuunnittelu OÜ ja Kaakon Holding OÜ pool ASist Sillamäe Sadam. Teine pool on Tiit Vähi juhitava ASi Silmet Grupp käes.
Vähi jäi sadama arengut kommenteerides napisõnaliseks. Ta ei olnud nõus selgitama, kui palju on tänase seisuga sadamasse raha pandud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Varem välja käidud infot, et sadamasse investeeritakse 600 miljonit krooni, kommenteeris Vähi nõnda, et sadamasse paigutatakse üle 600 miljoni, lisaks läheb paarsada miljonit teenindavasse infrastruktuuri, kaasa arvatud kütuseterminali rajamisse. Kokku on investeering ligi 800 miljonit, ütles Vähi.
Kokku tuleb Sillamäele esimeses etapis lisaks kütuseterminalile seitse kaikohta ja raudteejaam. Teisipäevase seisuga oli valmis ehitatud ligi kilomeetri pikkune sadama muul ning osa sellele järgnevast 400 meetri pikkusest tankerite kaist. Esimene etapp peaks olema valmis tuleva aasta kevadeks, ehitajaks on AS Eesti Ehitus ning selle tütarfirma AS Aspi.
ASi Pakterminal juht Aadu Luukas ütles Vähi ettevõtmist kommenteerides, et olemasolevad firmad uue tulija tõttu ei kannata. ?Kahtlen selles, et toimub otsene konkureerimine kauba pärast,? märkis Luukas. Tema sõnul on Vähi partneritel vastav oskusteave ja sidemed olemas, et äri alustada. Tegemist on täiendavate transiidivoogudega.
Luukas ütles, et ka raudtee läbilaskevõimega ei tohiks Vähil probleeme olla. ?On reserve,? rääkis ta.
Transiidiäri on Eestis üks tulusamaid ettevõtlusharusid. Luukase firma AS Pakterminal on tootnud aastate lõikes ligi miljardikroonise käibe juures pool miljardit krooni kasumit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele