Inno Tähismaa • 24. oktoober 2004 kell 22:00

Vähi toob Luukase endiste partneritega Eestile transiidilisa

Kuni möödunud aasta sügiseni teenindas Aadu Luukase kütusevahendusettevõtet AS Pakterminal Peterburi firma Linkoil. Siis lahkusid firmast kaks võtmefiguuri Jevgeni Malov ja Andrei Katkov ning asusid koostööle Tiit Vähiga seotud Sillamäe sadamaga.

Kokku kuulub Malovi ja Katkovi firmadele Kaakon Kuljetussuunnittelu OÜ ja Kaakon Holding OÜ pool ASist Sillamäe Sadam. Teine pool on Tiit Vähi juhitava ASi Silmet Grupp käes.

Vähi jäi sadama arengut kommenteerides napisõnaliseks. Ta ei olnud nõus selgitama, kui palju on tänase seisuga sadamasse raha pandud.

Varem välja käidud infot, et sadamasse investeeritakse 600 miljonit krooni, kommenteeris Vähi nõnda, et sadamasse paigutatakse üle 600 miljoni, lisaks läheb paarsada miljonit teenindavasse infrastruktuuri, kaasa arvatud kütuseterminali rajamisse. Kokku on investeering ligi 800 miljonit, ütles Vähi.

Kokku tuleb Sillamäele esimeses etapis lisaks kütuseterminalile seitse kaikohta ja raudteejaam. Teisipäevase seisuga oli valmis ehitatud ligi kilomeetri pikkune sadama muul ning osa sellele järgnevast 400 meetri pikkusest tankerite kaist. Esimene etapp peaks olema valmis tuleva aasta kevadeks, ehitajaks on AS Eesti Ehitus ning selle tütarfirma AS Aspi.

ASi Pakterminal juht Aadu Luukas ütles Vähi ettevõtmist kommenteerides, et olemasolevad firmad uue tulija tõttu ei kannata. ?Kahtlen selles, et toimub otsene konkureerimine kauba pärast,? märkis Luukas. Tema sõnul on Vähi partneritel vastav oskusteave ja sidemed olemas, et äri alustada. Tegemist on täiendavate transiidivoogudega.

Luukas ütles, et ka raudtee läbilaskevõimega ei tohiks Vähil probleeme olla. ?On reserve,? rääkis ta.

Transiidiäri on Eestis üks tulusamaid ettevõtlusharusid. Luukase firma AS Pakterminal on tootnud aastate lõikes ligi miljardikroonise käibe juures pool miljardit krooni kasumit.

Hetkel kuum