• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud auto ost kui õnnemäng

    ?Suurematel platsidel müügis olevad autod on küll tavaliselt üle kontrollitud, aga kõige targem oleks ikkagi enne ostu sooritamist lähedalasuvast töökojast läbi käia. Kui müüja sellega nõus ei ole, ongi teil esimene ohumärk käes,? räägib omanimelist autoremonditöökoda omav Einar Vanari.
    Vanari sõnul ei ole harvad juhud, kui värskelt ostetud auto ei läbi isegi ülevaatust, sest pidurid ei vasta nõuetele. ?30% on lubatud rataste pidurdusjõu erinevus, 31% juba ülevaatuselt läbi ei lähe ja seda vahet inimene ise ei tunne,? räägib Vanari.
    Alustada tuleks mootori käivitamisest. Mootor ei tohi väriseda ehk piltlikult öeldes, kui panna selle peale täis veeklaas, ei tohi sealt tilkagi maha loksuda. Tark oleks vaadata ka auto üldist välimust ? uste, tulede ning kere vahed peavad olema ühtlased, see näitab avariilise auto taastamise taset. Kui rehvid on ebaühtlaselt kulunud, on see tavaliselt märk sellest, et veermiku detailid on saanud mehaanilisi vigastusi. Halvemal juhul on aga auto kere läbi teinud avarii ning selle vea parandamine võib maksma minna sõltuvast autost juba kuni 30 000 krooni. Ohu märgiks on ka värskelt värvitud detailid, mis võivad ilusa pealispinna all peita roostet.
    Proovisõitu on soovitatav teha konarlikul teel ja samal ajal kuulata auto alt kostvaid hääli. Erinevad kolksatused on märk kulunud sillaosadest. Sõites ei tohi auto tõmmelda, see näitab mootori halba seisukorda.
    Kui autol puudub teenindusraamat ning spidomeeter näitab läbisõitu 200 000 km ümber, võib arvestada, et tegelikult on masin sõitnud ligi kaks korda rohkem. Suurt läbisõitu peegeldavad ka siledaks kulunud rool, roolisambal asuvad hoovastikud või pedaalid, samuti käigukangi ümbrus, uste käepidemed jne. Lühidalt kõik see, millega juht pidevalt kokku puutub.
    Vanari ise ostaks pigem odavama remonti vajava auto ja teeks ta korda, kui omandaks kõrgema hinnaga üles vuntsitud masina, mille peale hiljem veel rohkem raha kulub.
    Ka Marko Eberlein Carmani autokeskusest soovitab kõigepealt enne ostu teenindusest läbi käia või siis vähemalt mõni tehnilise taibuga tuttav kaasa võtta. Kui see pole võimalik, tuleks tähelepanu pöörata erinevatele detailidele, näiteks summutist tulev suits peab olema enam-vähem värvusetu. Proovisõidu ajal tuleks kindlasti viienda käiguni välja kiirendada, et näha, kas kast ikka töötab. Ka automaatkäigukast tuleb enne ostu järele proovida. Kapoti alla piiludes võiks vaadata kollektorit katvat pleki, mis suure läbisõidu korral näeb vana välja. Kuigi spidomeetri kerimine on tavaline, on mõnel margil, näiteks BMW, õige läbisõit mälus. Ka tagaklaasi ja auto soojendust, tulede ning kesklukustuse töötamist tuleks kontrollida.
    Raplas asuva autoremonditöökoja Rehoren omaniku Valdur Ilvese sõnul ei ole kasutatud auto ostmiseks kuldreegleid ning alati tuleks arvestada, et teatud summa kulub masina vigade kõrvaldamiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Venemaal pole naftagaasiga muud teha kui tuli otsa panna
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.