• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.11.04, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Suuromanikud otsustasid panna Eesti Raudtee müüki

Eesti Raudtee suuromanikud soovivad oma osaluse müüa, enne kui ettevõtte väärtus raudteevedude ümberjagamisega võiks oluliselt langeda.
Eesti Raudtee suuraktsionäridel ei jää muud üle, kui osalus müüa, sest riik on Eesti Raudteele (ER) selja keeranud, ütles eile ERi nõukogu liige Guido Sammelselg Postimehele.
Raudteefirma kahanevat väärtust saaks päästa, kui Riigikogu muudaks seaduse, mis kohustab raudtee läbilaskevõimet konkureerivate operaatorfirmadega jagama, selgitas Sammelselg.
ERi 66 protsendi aktsiate erastajal Baltic Rail Servicel (BRS) on jäänud vähem kui pool aastat oma osaluse müümiseks, sest valitsuse otsus raudteevedude turu avamiseks kahandab miljardi krooniga erastatud ettevõtte väärtust asjatundjate hinnangul kordades.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteeomanike käitumine annab juba mõnda aega alust oletada müügiplaane, sest infrastruktuuri investeeringud on olnud tagasihoidlikud. Need hoiavad ära üksnes raudteerööbaste lagunemise, kuid infrastruktuuri pole nimetamisväärselt parandatud.
Eesti Raudtee erastamist nõustanud Väino Sarneti sõnul ei oleks raudteeosaluse müük viimaste sündmuste taustal üllatav. Tema sõnul sai selline võimalus eriti tõenäoliseks pärast kolmapäeval Postimehe esiküljel ilmunud lugu, mille kohaselt Vene firmad ihkavad Eesti Raudteelt üle võtta kasumlikud kaubaveod.
«BRSil ei ole kavatsust Eesti Raudtee aktsiaid müüa Vene kapitalile ning BRSile ei ole lähenetud selliste pakkumistega,» teatas eile Eesti Raudtee ja BRSi nõukogu esimees Edward Burkhardt. «BRS soovib müüa osa aktsiaid avaliku aktsiamüügiga eestlastest investoritele ning rahvusvahelistele investeerimis- ja kindlustusfondidele.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele