Eesti Raudtee suuromanikud soovivad oma osaluse müüa, enne kui ettevõtte väärtus raudteevedude ümberjagamisega võiks oluliselt langeda.
Eesti Raudtee suuraktsionäridel ei jää muud üle, kui osalus müüa, sest riik on Eesti Raudteele (ER) selja keeranud, ütles eile ERi nõukogu liige Guido Sammelselg Postimehele.
Raudteefirma kahanevat väärtust saaks päästa, kui Riigikogu muudaks seaduse, mis kohustab raudtee läbilaskevõimet konkureerivate operaatorfirmadega jagama, selgitas Sammelselg.
ERi 66 protsendi aktsiate erastajal Baltic Rail Servicel (BRS) on jäänud vähem kui pool aastat oma osaluse müümiseks, sest valitsuse otsus raudteevedude turu avamiseks kahandab miljardi krooniga erastatud ettevõtte väärtust asjatundjate hinnangul kordades.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raudteeomanike käitumine annab juba mõnda aega alust oletada müügiplaane, sest infrastruktuuri investeeringud on olnud tagasihoidlikud. Need hoiavad ära üksnes raudteerööbaste lagunemise, kuid infrastruktuuri pole nimetamisväärselt parandatud.
Eesti Raudtee erastamist nõustanud Väino Sarneti sõnul ei oleks raudteeosaluse müük viimaste sündmuste taustal üllatav. Tema sõnul sai selline võimalus eriti tõenäoliseks pärast kolmapäeval Postimehe esiküljel ilmunud lugu, mille kohaselt Vene firmad ihkavad Eesti Raudteelt üle võtta kasumlikud kaubaveod.
«BRSil ei ole kavatsust Eesti Raudtee aktsiaid müüa Vene kapitalile ning BRSile ei ole lähenetud selliste pakkumistega,» teatas eile Eesti Raudtee ja BRSi nõukogu esimees Edward Burkhardt. «BRS soovib müüa osa aktsiaid avaliku aktsiamüügiga eestlastest investoritele ning rahvusvahelistele investeerimis- ja kindlustusfondidele.»