• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 11.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakterminal taastas liidrikoha

Tallinna Sadamast saadud andmetel töötles Eurodek 10 kuuga veidi üle 6 ning E.O.S. samal ajal alla 5 mln tonni naftat ja naftasaadusi.
?Eelmise aasta koguse saime täis oktoobri keskel,? lausus Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo. Ta lisas, et ettevõte püsib praegu rekordigraafikus. Koos Nestelt tänavu ostetud kolme mahutiga ületavad Pakterminali selle aasta investeeringud 100 miljoni krooni piiri, mis on samuti rohkem kui kunagi varem.
Pakterminali eeliseks on Loo sõnul konkurentidest suurem laadimiskiirus: iga kolme tunni tagant tuleb rong sisse. Ka Eurodek on viimasel ajal tänu uuele kaile oma tootlikkust oluliselt tõstnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakterminali suurim klient on Surgutneftegaz, kelle tootmismahud on kogu aeg kasvanud. Vene transiidikapitali Eestisse tulekut Pakterminali juht enda sõnul ei karda, sest see peaks kaasa tooma uusi kaubagruppe ja sihtpunkte. ?Näiteks oleme hakanud töötama meie jaoks täiesti uue Kasahstani suunaga,? rääkis ta.
Eurodek Tallinna kommertsdirektor Mark Chagall ei soovinud olukorda Eesti transiiditurul kommenteerida.
Kolme Eesti suurema transiidifirma hulka kuuluva E.O.S-i juhatuse esimees Arnot Lugtmeijer ütles, et saab Pakterminali suurepärase tulemuse puhul ainult õnnitleda. ?Meile on samuti see aasta seni edukas olnud ja kõik on läinud plaanide kohaselt. Loodame järgmisel aastal seda taset hoida,? lisas ta. Lugtmeijeri sõnul sõltub edasine suures osas krooni ja USA dollari vahelisest kursist.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Mart Tooming ütles, et Pakterminali juhtkond on viimased poolteist aastat teinud väga head tööd efektiivsuse tõstmiseks.
Järgmise aasta transiidivoog sõltub Sulev Loo sõnul paljuski Tallinna Sadama sadamatasudest. Oht, et suure hinnatõusu juures kaup konkureerivatesse sadamatesse läheb, on tema väitel väga suur. Sama juhtus 80ndate lõpus Soomes, kui eestlased sealse naftatransiidi odavamate hindadega üle võtsid. Nüüd võivad sedasama teha Venemaa sadamad.
?Kui me suudame lolluste tegemisest hoiduda, peaks Vene naftatransiit Läbi Eesti tuleval aastal kasvama,? lisas Loo. Seda arvestades teeb Pakterminal sadamatasude arvel 77 mln krooni suuruse ettemakse Tallinna Sadamale Muugale uue, 260 mln krooni maksva kai ehitamiseks.
Pakterminali omanikud on Hollandi börsifirma Royal Vopak ja AS Transkullo, mille suuremad osanikud on Aadu Luukas, Endel Siff ja Anatoli Kanajev, passiivsete aktsionäride seas on ka Vene ärimehi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele