• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 15.11.04, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Uut reklaamiseadust tehes tuleks järgida naaberriike

Riik ei tohiks reklaami sisu reguleerida rangemalt, kui seda tehakse Eestit ümbritsevates riikides, leiavad selle ala spetsialistid ning mitmed poliitikud.
Eesti Reklaamiagentuuride Liidu (ERAL) presidendi Rein Iida sõnul ei ole nii karme eeskirju, kui praegu sotsiaalministeerium välja pakub, kasutusel lõviosas riikidest, kirjutab Postimees.
«Ministeerium teeb ettepanekuid, millest on selgelt näha, et neid tegevad inimesed ei orienteeru selles valdkonnas üldse,» lausus ta.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Andrus Ansipi sõnul ei ole mõtet hakata massiliselt keelama mingite tegevusalade või toodete reklaamimist või siis nende sisu osas eeskirju kehtestama, sest see ei viiks kuhugi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kõigepealt võiks ju keelata alkoholireklaami, siis aga poliit- ja tubakareklaami ning teistegi jookide reklaami, aga kas sellel on mõtet,» rääkis Ansip. «Meie ministeeriumi seisukohalt ei tohiks seni erinevate seadustega kehtivaid tingimusi karmistama hakata, vaid uus reklaamiseadus peaks kõik selle ühte õigusakti kokku koguma.»
Rein Iida hinnangul peaks ministeerium endale aga selgeks tegema, mida täpselt keelatakse, ning siis selle vastu võitlema. «Ei ole mõtet suhtuda asja nii, et kui me tahame ühe lambi välja lülitada, siis võtame elektri ära kogu korterist,» rääkis ta. «Kui tahetakse keelustada lõbuliinide reklaame, siis tuleb seda ka teha, aga mitte otsida erootilist alatooni ?ampoonireklaamist ning seda eetrist maha võtta.»
Reklaamide eetilise poole kontrollimise võiks seetõttu Iida hinnangul jätta loodava reklaamifirmade eneseregulatsiooniorgani hooleks, kes oleks tulevikus vaheinstantsiks reklaamitootjate ning erinevate ametkondade vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele