Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiilsideturule tuleb veel kaks operaatorit
Laupäeval teenust pakkuma hakanud säästuoperaatori Diil näol on tegemist EMT eraldiseisva äriüksusega, omaette juriidilist isikut loodud ei ole. Diili ärijuht Riho Jürvetson ütles, et omaette juriidilise isiku loomine oleks ettevõtmise kallimaks teinud.
Jürvetsoni sõnul tähendab säästuoperaator, et odava kõnehinna hoidmiseks ei pakuta mugavusteenuseid, nagu näiteks GPRS ja WAP, kuid olemas on nii SMS ja MMS kui ka M-parkimine, ID-pilet.
Operaator hoiab kokku püsikuludelt ? Diili-tegijaid on kokku vaid viis ning nad tegelevad vaid turunduse ja müügiga. Muud teenused ostetakse sisse. Turule tulekuks investeeris Diil pool miljonit krooni ning kasumit tahetakse võtma hakata juba 2006. aastal.
Põnevamatest uutest lahendustest võiks Diili puhul nimetada lepingu sõlmimise võimalust telefoni teel, samuti saab iga klient ise endale soodusaja valida.
Teine uustulnuk, virtuaaloperaator ViaTel tuleb 1. detsembril turule Bravocomi võrgus. Bravocom ise tegutseb Radiolinja võrgus.
Seni fikstelefoni- ja andmesideteenuseid pakkunud OÜ ViaTel tegevdirektor ja enamusosanik Jaanus Kikas ütles, et mobiilsideturule ajas neid konkurents. ?Nii Elisa (Radiolinja ja Unineti emafirma ? toim.) kui ka Elion pakuvad kompleksteenust. Et konkurentsis püsida, peame sama tegema,? ütles Kikas. Kompleksteenus sisaldab interneti-, lauatelefoni- ja mobiilsideteenust.
Aastast 2000 tegutseval ViaTelil on peaaegu kogu Tallinna kattev kaablivõrk ning erinevalt Diilist hakatakse Kikase sõnul püüdma eelkõige ärikliente. Senised investeeringud uue teenuse pakkumiseks ulatuvad Kikase sõnul miljoni kroonini ning kasumisse tahetakse mobiiliäriga jõuda juba järgmisel aastal.
?Meie oleme oma süsteemid nii välja arendanud, et kui keegi soovib teha oma virtuaaloperaatorit, siis meie pakume nn white label?i võimalust ? teeme virtuaalteenuse valmis, partner paneb oma kaubamärgi külge ning asub teenust osutama,? ütles Bravocomi juht Peep Põldsamm. ?ViaTelil oli selline soov ja meie teostasime selle.?
EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul tuleb virtuaal- ehk nn säästuoperaatoreid turule kindlasti veel ka edaspidi. ?ViaTel pole esimene ega jää ka viimaseks,? ütles Pino.
EMT uus toode Diil on kindlasti katse ampsata EMT jaoks uuest turuosast. Paljuks pole peetud valevuntside ettekleepimist terminiga ?uus säästuoperaator?, mille mõiste jääb arusaamatuks.
Esmased kuulda olnud hinnapakkumised on apetiitsed ning Tele2 kaalub väga põhjalikult nende võimalikku mõju turule. Oleme kindlasti valmis ka omapoolseteks hinnauuendusteks.
Tele2 on valinud üle Euroopa hinnaliidri starteegia ja jätkab selle elluviimist ka peale EMT uue toote turule toomist.
Diili nime all on toodud turule uus EMT toode, mis paljuski ei erine Simpelist, vaadates hindu, kuid üllatas SMSi kõrge hind. Soodusaja valiku võimalused ?, tunduvad esimesel hetkel kliendi seisukohast vaadatuna natuke keerulised, kuna see tuleb 12 tunni jooksul aktiveerida.