Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtte maine tähtsustub Eesti juhtide silmis
Sellel sügisel Hill & Knowlton Eesti ja Turu-uuringute ASi poolt kahesaja Eesti tipp- ja keskastmejuhi seas läbiviidud uuring näitab, et hea korporatiivne maine võimaldab juhtide arvates värvata ja ettevõttes hoida andekaid töötajaid, aitab kaasa müügikäibe kasvule ning loob tugeva positsiooni strateegilisteks partnerlusteks.
Korporatiivse maine kujundamisel on juhid meediasuhtluse kõrval hakanud tähelepanu pöörama ka teistele mainet kujundavatele teguritele.
Hill & Knowltoni teatel näitavad uuringutulemused, et Eesti juhtide arvates kujundavad ettevõtte mainet enim organisatsioonikultuur ja suhtumine oma töötajatesse (65% juhtide hinnang), samuti on olulised juhi ja juhtkonna maine (56%) ning ettevõtte kajastatus meedias (53%). Rohkem kui kolmandik juhtidest leidis ka, et maine kujunemisel on olulisel kohal organisatsiooni sotsiaalselt vastutustundlik käitumine (40%) ning selgete ja kindlate juhtimispõhimõtete rakendamine (34%).
Lätis läbiviidud analoogse küsitluse tulemusena ilmneb, et Läti juhtide hinnangul on tähtsaim organisatsiooni mainet kujundav faktor endiselt meediasuhtlus. Tähtsaks peeti ka juhi ja juhtkonna mainet, samas kui organisatsioonikultuuri ning suhtumist töötajatesse nimetas vaid kümnendik küsitletutest.
Organisatsiooni maine hindamiseks kasutavad nii Eesti kui ka Läti juhid kõige sagedamini küsitluste ja kliendikohtumiste käigus klientidelt saadavat tagasisidet (Eestis kasutab 90% juhtidest), teiseks hindamiskriteeriumiks on meediakajastuse analüüs. Võrreldes Läti kolleegidega kasutavad Eesti juhid korporatiivse maine hindamiseks rohkem ka töötajate hinnanguid.
Autor: ÄP