• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 27.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebilehele asjatu viitamine võib lehe usaldusväärsust vähendada

Otsingumootoris veebilehe esiletõstmiseks kasutatakse sageli seosetut viitamist.
Suurim otsingumootor Goog­le hindab www-lehekülgi peamiselt selle põhjal, kui sagedasti teevad hinnatavale leheküljele viiteid teised aadressid. Teised sarnased mootorid põhinevad suuresti samalaadseil algoritmidel.
See on viinud probleemideni eriti just kommenteerimist võimaldavate lehekülgede kasutamisel. Kui tahetakse mõnd kommertslehekülge Google?i edurivis üles upitada, hakatakse kirjutama sellele leheküljele viitavaid mõttetusi blogide (netipäevikute) jms www-lehtede kommentaaridesse. Piiranguks võib siin olla vaid teadaolevate kommentaarilahtrite arv, sest seda tegevust on võimalik küllalt kaugele automatiseerida. Niisugust Google?i-upitamist teenusena pakkuvad firmad teenivad tõelisi hüper­kasumeid. Paha­aimamatul kliendil pole teada, et talle esitatud viie-kuuenumbrilised arved koosnevad peamiselt õhust, sest tehnoloogiat pole selle ürituse läbiviimiseks vaja õieti mingisugust.
Arusaadav, et selline protsess viib alla nii otsimootorite kui ka veebilehtede maine. Selle vältimiseks on välja mõeldud leheküljele lisatav märge (nimetusega ?rel=nofollow?), mis otsingurobotitele teada annab, et siin olevaid linke palutakse mitte arvestada temaatiliste www-edetabelite koostamisel. Sel moel üritavad netileheküljed senisest kergema vaevaga vabaneda viimasel ajal vohama kippuvast kommentaari-spämmist.
Juhtidel, kes internetiga seotud teenuseid firmasse sisse ostavad, tasub olla kursis, mida täpselt ostetavad teenused sisaldavad. Võimalik ülemaksmine on vaid osa probleemist, sest eriti just reklaam võib osutuda mitme teraga mõõgaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele