USA ärilehe Wall Street Journali andmeil pidasid pooled enne seda vaikselt läbirääkimisi mitu kuud. Ühinemise algatus tuli seekord Gillette?ilt. Teine USA kontsern Procter & Gamble (P & G) võttis sellest ka kohe kinni, sest ta oli püüdnud pikkade traditsioonidega Gillette?i osta enam kui viie aasta eest, tookord tulutult.
Praegune ostusumma on jahmatavalt suur, võrdub näiteks Rootsi riigi poole eelarvega, aga ju siis on Gillette seda väärt. See ületas tervelt 18% Gillette?i reedese väärtuse börsil.
?Selle tehinguga ühendame kaks oma valdkonna parimat tarbekaubatootjat üheks just niisugusel hetkel, kui mõlemal on turul väga tugev positsioon,? ütles tehingu kommentaariks Procter & Gamble?i tegevdirektor A. G. Lafley.
Kahe peale on neil 21 kaubamärki, mille igaühe käive ületab aastas 12 miljardit krooni. P & G hinnatuimad kaubamärgid, nagu Pampers, Pantene, Wella, Head & Shoulders, Always ja Ariel, on kõik hästi ka Eestis tuntud. Samuti nagu ka Gillette?i Mach 3, Oral-B, Braun ning Duracell.
Koos oleks nende aastakäive üle 720 miljardi krooni. Ning poole toodangust moodustaks tervishoiu-, hügieeni- ja kosmeetikavahendid, mis kõik on suure müügikasvuga. Erilisi kasvulootusi paneb firma lähiaastail Hiina ja Venemaa turule.
Tehing vajab konkurentsiameti heakskiitu, kuid selles ei tohiks probleemi tulla, sest firmad tegutsevad erinevates tarbekaupade valdkondades. Gillette?i kui maailma juhtiva habemeajamisvahendite, samuti deodorantide, hambapasta ja patareide tootja enamik kliente on mehed. P & G trumpideks on omakorda naiste kosmeetika ning pesemisvahendid ja mähkmed. Firma peamisteks konkurentideks on Unilever, Kimberly-Clark ja Colgate-Palmolive.
USA analüütikute hinnangul on sellel tehingul väga suur mõju. Esiteks ergutab see ja juhatab sisse ühinemislaine tarbekaubatööstuses, kus suuremad firmad otsivad kasvu ülemaailmses ulatuses ja saavad sel moel jaemüüjatega jõulisemat hinnapoliitikat ajada. Nimelt on tarbekaubatootjate kasumeid viimasel ajal söönud nii toorme kallinemine kui ka tugevate jaemüüjate ? Wal-Mart, Carrefour jt ? hinnadikteerimispoliitika. P & G juht Lafley ennustab, et uus firma suudab kümnendi lõpuks kasvatada hinnalisandi praeguselt 19?20 protsendilt 24?25 protsendile.
Teiseks mõjutab see ka meediat, sest P & G on praegu Ameerika üks suuremaid reklaamiostjaid. Järelikult tugevdab Gillette?i ost tema positsiooni reklaamimaailmas, kus ta samuti saab mõjusamalt hindu dikteerida.
Firmad loodavad ühinemise teel järgmise kolme aasta jooksul kärpida kulusid 144?168 miljardit krooni ning vähendada praegust 144 000list personali 4% võrra.
?See liit on sõlmitud taevas, mitte maa peal,? ütles ühinemisele oma õnnistuse andnud Gillette?i suurima osaniku, investeerimisfondi Berkshire Hathaway põhiomanik, maailma tuntumaid investeerimisgurusid Warren Buffett. Berkshire Hathawayle kuulub 96 miljonit Gillette?i aktsiat.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.