• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Procter & Gamble laob Gillette?i eest letti sadu miljardeid kroone

USA ärilehe Wall Street Journali andmeil pidasid pooled enne seda vaikselt läbirääkimisi mitu kuud. Ühinemise algatus tuli seekord Gillette?ilt. Teine USA kontsern Procter & Gamble (P & G) võttis sellest ka kohe kinni, sest ta oli püüdnud pikkade traditsioonidega Gillette?i osta enam kui viie aasta eest, tookord tulutult.
Praegune ostusumma on jahmatavalt suur, võrdub näiteks Rootsi riigi poole eelarvega, aga ju siis on Gillette seda väärt. See ületas tervelt 18% Gillette?i reedese väärtuse börsil.
?Selle tehinguga ühendame kaks oma valdkonna parimat tarbekaubatootjat üheks just niisugusel hetkel, kui mõlemal on turul väga tugev positsioon,? ütles tehingu kommentaariks Procter & Gamble?i tegevdirektor A. G. Lafley.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe peale on neil 21 kaubamärki, mille igaühe käive ületab aastas 12 miljardit krooni. P & G hinnatuimad kaubamärgid, nagu Pampers, Pantene, Wella, Head & Shoulders, Always ja Ariel, on kõik hästi ka Eestis tuntud. Samuti nagu ka Gillette?i Mach 3, Oral-B, Braun ning Duracell.
Koos oleks nende aastakäive üle 720 miljardi krooni. Ning poole toodangust moodustaks tervishoiu-, hügieeni- ja kosmeetikavahendid, mis kõik on suure müügikasvuga. Erilisi kasvulootusi paneb firma lähiaastail Hiina ja Venemaa turule.
Tehing vajab konkurentsiameti heakskiitu, kuid selles ei tohiks probleemi tulla, sest firmad tegutsevad erinevates tarbekaupade valdkondades. Gillette?i kui maailma juhtiva habemeajamisvahendite, samuti deodorantide, hambapasta ja patareide tootja enamik kliente on mehed. P & G trumpideks on omakorda naiste kosmeetika ning pesemisvahendid ja mähkmed. Firma peamisteks konkurentideks on Unilever, Kimberly-Clark ja Colgate-Palmolive.
USA analüütikute hinnangul on sellel tehingul väga suur mõju. Esiteks ergutab see ja juhatab sisse ühinemislaine tarbekaubatööstuses, kus suuremad firmad otsivad kasvu ülemaailmses ulatuses ja saavad sel moel jaemüüjatega jõulisemat hinnapoliitikat ajada. Nimelt on tarbekaubatootjate kasumeid viimasel ajal söönud nii toorme kallinemine kui ka tugevate jaemüüjate ? Wal-Mart, Carrefour jt ? hinnadikteerimispoliitika. P & G juht Lafley ennustab, et uus firma suudab kümnendi lõpuks kasvatada hinnalisandi praeguselt 19?20 protsendilt 24?25 protsendile.
Teiseks mõjutab see ka meediat, sest P & G on praegu Ameerika üks suuremaid reklaamiostjaid. Järelikult tugevdab Gillette?i ost tema positsiooni reklaamimaailmas, kus ta samuti saab mõjusamalt hindu dikteerida.
Firmad loodavad ühinemise teel järgmise kolme aasta jooksul kärpida kulusid 144?168 miljardit krooni ning vähendada praegust 144 000list personali 4% võrra.
?See liit on sõlmitud taevas, mitte maa peal,? ütles ühinemisele oma õnnistuse andnud Gillette?i suurima osaniku, investeerimisfondi Berkshire Hathaway põhiomanik, maailma tuntumaid investeerimisgurusid Warren Buffett. Berkshire Hathawayle kuulub 96 miljonit Gillette?i aktsiat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele