Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autod Vabaduse (väljaku) alla ei sobi

    Linnapea Tõnis Paltsu plaan rajada Vabaduse väljaku ja selle naabruse alla autoparkla on vananenud mõtteviisi sünnitis ja vastuolus linnaehituse ja ka linna üldplaneeringu põhimõtetega. See plaan näitab linnavalitsuse ükskõiksust varasemate otsuste ja planeerijate tehtud töö vastu. 1993 kinnitas Tallinna volikogu linnakeskuse liikluskoormuse vähendamise meetmed. Plaanis olid kiirtramm, lõuna- ja põhjamagistraal, tasuline parkimine jms. Näeme, et juba siis oli probleem autovool kesklinnas.
    Tallinna arengukavas aastateks 1999?2001 on samuti rõhutatud põhja- ja lõunamagistraali rolli liikluse kesklinnast mööda suunamisel.
    2001 kehtestatud Tallinna üldplaneeringus on eraldi osa kesklinna liikluskoormuse vähendamisest. Selles sõnastatakse põhimõte koondada suured kaubandus- ja teeninduskeskused kesklinna kontaktpiirkonda ja nn linna väliskaarele. Piirkonna- ja elurajoonikeskused peaks paiknema võrgustikulaadselt töö- ja elukohtade koondumispiirkondades ja ühistranspordiliinide ääres. Nii on tahetud soodustada kesklinna ümbruse alade tihenemist ja tekitada uusi töökohti elurajoonide naabrusse. Tekiks linnaruum, mis koosneb nagu kärg linnaosadest, kus elanik saab rahuldada esmased töö, puhkuse ja teenuste vajadused mujale sõitmata ja kesklinna liikluskoormust tõstmata.
    Nii et kesklinna liigsest autokoormusest vabastamise vajadus on juba ammu läbi räägitud ja viisid selleks kokku lepitud, kuid septembris 2004 selgub, et Tallinnast saab kinnisvaraarendajate soovil pilvelõhkujate linn, ehkki see tegevus on ajutiselt pidurdatud kõrgusepiirangute täpsustamiseks.
    Et tagada väljakujunenud linnasüdames vähegi vastuvõe-tavad olud, on vaja autovoog sealt eemal hoida, mitte seda sinna meelitada, mida parkimiseks lisavõimaluste loomine just teeb. Kõigepealt on vaja selget otsust-eeldust: eraautod ei tohi tungiva põhjuseta pääseda Vabaduse väljakule, selle alla või kõrvale. Vaid sel alusel võib teha väljaku detailplaneeringut. Praegu pole mõtet arutada, kas teha väljakule graniitsillutis, kuhu panna vabadussammas, mitu istepinki paigutada selle ette ja taha. Kõigepealt tuleb langetada otsus põhiküsimuses. Mitmeaastane punnitamine Vabaduse väljaku detailplaneeringu kallal on olnud tühi töö, sest on lähtutud valedest eeldustest.
    Linnal on viimane aeg üldplaneeringuga reserveerida või välja osta maa-alad kesklinna äärealadel, võimaldamaks parkimiskohti autodele, pluss ühistranspordi edendamine esimese prioriteedina.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.