Hiina Lenovo Group viis eile lõpule USA tutnud arvutihiiu IBMi personaalarvutite üksuse ostu, kirjutab portal News.com.
Hiinlased maksid IBMi üksuse eest 1,75 miljardit dollarit. Seega lõid hiinlased maailma suuruselt kolmanda personaalarvutite tootja.Ameeriklaste ja hiinlaste ühisfirma jääb nüüd käibe poolest alla vaid Dellile ja Hewlett-Packard
?Mõne nädalaga toome turule juba uued tooted, näiteks uus Lenovo,? ütles Lenovo tegevjuht Stephen Ward.
Kontserni juht Yang Yuanqing nimetas seda ostu ajalooliseks firma jaoks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Arvestades mõlema firma 2003. aasta majandustulemusi, tuleb ühisfirma toodangu mahuks 11,9 miljonit arvutit ja käibeks 12 mld dollarit, mis kasvatab Lenovo senise käibe neljakordseks. Tehingust anti teada 2004. aasta detsembris.
IBM otsustas loobuda tiheda konkurentsiga ja väikse marginaaliga personaalarvutite ärist ja keskendub sellele, milles ta on tugev ? alates serveritest ja lõpetades keerukate ärilahendustega. Kõik garantiitingimused ja IBMi personaalarvutite hooldus jääb aga toimima nagu seni.
IBMil oli personaalarvutite divisjoni müügiks laias laastus kaks olulist põhjust: esiteks ei olnud see sektor IBMile enam põhitegevus, millest kasumit teenida, ning teiseks on IT-äri alustalad lähiaastatel põhjalikult muutumas nii era- kui äritarbijate teisenevate vajaduste tõttu ? personaalarvuti läheb ajalukku.
Miks aga müüdi hiinlastele? Hiinast on saanud tänu jätkusuutlikule arengule maalima majanduse raskekaallane. Analüütikud ennustavad, et 2015. aastaks moodustab Hiina 20% maailmamajanduse kogutoodangust. Juba täna on Hiina energia tarbimiselt USA järel teine riik maailmas. Hiinas on 1,4miljardiline koduturg, mis on viis korda suurem kui IBMi koduturg USA.