Tõnu Tramm • 29. september 2005 kell 22:00

Monopoolne kuulutusteportaal sai konkurendi

Monopoolseks autode ostu ja müügikuulutuste portaaliks kujunenud auto24.ee sai tõsiselt võetava konkurendi ac24.ee näol, mille hinnad on eraisikule ligi kolm korda ja firmadele kümneid kordi odavamad.

Nii mõnedki automüüjad on kurtnud, et monopoolseks kujunenud autoportaal auto24.ee hinnad on kohati kallimad kui terves Euroopas ülipopulaarse mobile.de hinnad. Eraalgatuslikult on üritatud müügiportaale püsti panna kümneid, kuid kuna ühe portaali käivitamine nõuab kümneid tuhandeid investeeringuid, oli vaid aja küsimus, mil keegi ettevõtlikum konkureerivasse portaali investeerima asub.

Sedapuhku sai asja eestvedajaks OÜ Autocentrum, mille juhataja Anti Lehiste tunnistas Äripäevale, et portaali ajendiks oli tõepoolest auto24.ee hinnapoliitika, mis oli põhjendamatult kõrge ja lähtus üksnes monopoolsest seisundist. "Meie küsime näiteks eraisikult 35 krooni kuus auto24.ee saja krooni asemel, samuti on firmade kuulutused kordi odavamad," lausus Lehiste.

Hetkel käib uue portaali testimine ja tutvustamine, osa funktsioone on alles valmimisjärgus. Portaal on nii eesti, vene kui inglise keeles, ülesehituselt sarnane auto24.ee portaaliga. Pruugitud sõidukite kuulutusi oli eilse seisuga üleval üle 1300, mis on esialgu veel umbes kümme korda väiksem arv kui auto24.ee portaalil.

Hetkel kuum