Järjest suurenev tööjõupuudus sunnib Viljandi firmasid töötajaid kümnete ja isegi sadade kilomeetrite kauguselt kohale sõidutama.
Aktsiaseltsil Viljandi Metall on töötajate põud nii suur, et üheksa meest tuuakse spetsiaalselt selleks otstarbeks ostetud bussiga igal esmaspäeval Narvast Viljandisse ja viiakse nädala lõpul koju tagasi, kirjutab Sakala.
«Terves Eestis on paaniline olukord, sest väga palju inimesi on lääneriikidesse tööle läinud,» ütles Viljandi Metalli juhatuse esimees Jaak Sulg. «Riigieelarvet vaadates on muidugi tore, et palgad ja tulubaas suurenevad, aga ettevõtjad pole küll eriti optimistlikud.»
Sule sõnul püüavad firmad töötasude tõstmiseks toodangu eest paremat hinda saada ja loobuvad isegi kasumist, kuid Lääne-Euroopa palkadega võrdväärse tasu maksmine käib neile veel tükk aega üle jõu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Narvast leidsime inimesi neid sealsetelt firmadelt üle lüües,» tunnistas Sulg. «Meie siin Viljandis maksame natuke rohkem kui nemad.»
Aktsiaselts Dold Puidutööstus on samuti väikebussi töölisi vedama pannud. Selle teekond pole nii pikk kui Viljandi Metalli bussil, kuid ulatub siiski 50 kilomeetri kaugusele Mõisakülla.
Firma personalijuht Age Razumova arvas, et see on ka viimane piir ning kaugemalt pole rentaabel inimesi iga päev vedada.
Baltimaade suurimal sigalal, Viiratsi vallas asuval aktsiaseltsil Ekseko on käigus kaks bussi, mis inimesi tööle ja koju veavad. Järgmisel aastal kavatseb firma käima panna veel ühe.
«Praegu saavad töötajad sõita Eksekost Viiratsisse ja Viljandisse, tuleval aastal peaks lisanduma liin Mustlasse,» rääkis Ekseko juhatuse esimees Teet Soorm. «Kaks bussiliini on meil olnud juba kaugest ajast alates ja nüüd on Mustlast pärit töötajad palunud, et ka nende sõit kompenseeritaks.»