• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.10.05, 09:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakala: Ettevõtted toovad töötajaid kohale üha kaugemalt

Järjest suurenev tööjõupuudus sunnib Viljandi firmasid töötajaid kümnete ja isegi sadade kilomeetrite kauguselt kohale sõidutama.
Aktsiaseltsil Viljandi Metall on töötajate põud nii suur, et üheksa meest tuuakse spetsiaalselt selleks otstarbeks ostetud bussiga igal esmaspäeval Narvast Viljandisse ja viiakse nädala lõpul koju tagasi, kirjutab Sakala.
«Terves Eestis on paaniline olukord, sest väga palju inimesi on lääneriikidesse tööle läinud,» ütles Viljandi Metalli juhatuse esimees Jaak Sulg. «Riigieelarvet vaadates on muidugi tore, et palgad ja tulubaas suurenevad, aga ettevõtjad pole küll eriti optimistlikud.»
Sule sõnul püüavad firmad töötasude tõstmiseks toodangu eest paremat hinda saada ja loobuvad isegi kasumist, kuid Lääne-Euroopa palkadega võrdväärse tasu maksmine käib neile veel tükk aega üle jõu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Narvast leidsime inimesi neid sealsetelt firmadelt üle lüües,» tunnistas Sulg. «Meie siin Viljandis maksame natuke rohkem kui nemad.»
Aktsiaselts Dold Puidutööstus on samuti väikebussi töölisi vedama pannud. Selle teekond pole nii pikk kui Viljandi Metalli bussil, kuid ulatub siiski 50 kilomeetri kaugusele Mõisakülla.
Firma personalijuht Age Razumova arvas, et see on ka viimane piir ning kaugemalt pole rentaabel inimesi iga päev vedada.
Baltimaade suurimal sigalal, Viiratsi vallas asuval aktsiaseltsil Ekseko on käigus kaks bussi, mis inimesi tööle ja koju veavad. Järgmisel aastal kavatseb firma käima panna veel ühe.
«Praegu saavad töötajad sõita Eksekost Viiratsisse ja Viljandisse, tuleval aastal peaks lisanduma liin Mustlasse,» rääkis Ekseko juhatuse esimees Teet Soorm. «Kaks bussiliini on meil olnud juba kaugest ajast alates ja nüüd on Mustlast pärit töötajad palunud, et ka nende sõit kompenseeritaks.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele