• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.11.05, 07:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄL: Tallinn nõuab Vanasadamat endale

Tallinn nõuab peamist turismiväravat endale ning riigile kuuluva Tallinna Sadama kolimist.
Veel mullu kohtuähvardustega riigilt lagunevat Paljassaare sadamat nõudnud Tallinn muutis oma plaane. ?Kui varem nägime Paljassaare sadamat areneva tööstuspiirkonnana, siis nüüd on isegi sadama operaatorid hakanud kaaluma elamuehitusega seonduvaid kinnisvaraprojekte,? ütles Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsut Ärilehele. ?Paljassaare oleks perspektiivikas kruiisisadamana.?
Tallinnas ja majandusministeeriumis võimu enda kätte saanud keskerakondlased hakkavad pärast uue linnavalitsuse tööle rakendamist ette valmistama uut sadamaäri muutmise plaani, ütles Tallinna volikogu avalike suhete juht Georg Pelisaar.
Selle kohaselt arvab riik Vanasadama praeguse omaniku Tallinna Sadama varade hulgast välja ja annab üle Tallinnale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vanasadamasse jäävad üksnes Helsingiga ühendust pidavad kiirlaevad, suured Soome ja Rootsi liinidel sõitvad reisipraamid ning rohkem kui paarsada suvel Tallinna väisavat kruiisilaeva suunatakse Paljassaare sadamasse.
?Ükskõik, millise sadama objekti loovutamine linnale tuleks kõne alla üksnes ärilise tehinguna,? ütles Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli. ?Börsil võlakirju noteerinuna ei saa me ettevõtte väärtust varade niisama ära andmisega kahjustada.? Tallinna Sadam võib Seli sõnul toetada Eesti mereväe baasi Miinisadamast Paldiskisse kolimist, et linn saaks sõjasadama endale.
Eesti juhtiv laevandusettevõte Tallink peab suurte reisilaevade kolimist Vanasadamast Paljassaarde liiga suurte kulutuste tõttu valeks. ?Suured reisilaevad on väga ilusad ning sobivad hästi kesklinna,? ütles Tallink Grupi nõukogu esimees Toivo Ninnas. ?Paljassaares tuleks laevade ja reisijate teenindamiseks hirmus suure raha eest juurde ehitada, mida ma ei pea õigeks.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele