Tallinn nõuab peamist turismiväravat endale ning riigile kuuluva Tallinna Sadama kolimist.
Veel mullu kohtuähvardustega riigilt lagunevat Paljassaare sadamat nõudnud Tallinn muutis oma plaane. ?Kui varem nägime Paljassaare sadamat areneva tööstuspiirkonnana, siis nüüd on isegi sadama operaatorid hakanud kaaluma elamuehitusega seonduvaid kinnisvaraprojekte,? ütles Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsut Ärilehele. ?Paljassaare oleks perspektiivikas kruiisisadamana.?
Tallinnas ja majandusministeeriumis võimu enda kätte saanud keskerakondlased hakkavad pärast uue linnavalitsuse tööle rakendamist ette valmistama uut sadamaäri muutmise plaani, ütles Tallinna volikogu avalike suhete juht Georg Pelisaar.
Selle kohaselt arvab riik Vanasadama praeguse omaniku Tallinna Sadama varade hulgast välja ja annab üle Tallinnale.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vanasadamasse jäävad üksnes Helsingiga ühendust pidavad kiirlaevad, suured Soome ja Rootsi liinidel sõitvad reisipraamid ning rohkem kui paarsada suvel Tallinna väisavat kruiisilaeva suunatakse Paljassaare sadamasse.
?Ükskõik, millise sadama objekti loovutamine linnale tuleks kõne alla üksnes ärilise tehinguna,? ütles Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli. ?Börsil võlakirju noteerinuna ei saa me ettevõtte väärtust varade niisama ära andmisega kahjustada.? Tallinna Sadam võib Seli sõnul toetada Eesti mereväe baasi Miinisadamast Paldiskisse kolimist, et linn saaks sõjasadama endale.
Eesti juhtiv laevandusettevõte Tallink peab suurte reisilaevade kolimist Vanasadamast Paljassaarde liiga suurte kulutuste tõttu valeks. ?Suured reisilaevad on väga ilusad ning sobivad hästi kesklinna,? ütles Tallink Grupi nõukogu esimees Toivo Ninnas. ?Paljassaares tuleks laevade ja reisijate teenindamiseks hirmus suure raha eest juurde ehitada, mida ma ei pea õigeks.?