Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Omavalitsus vajab jäätmevedaja abi

    Jäätmeseaduses on kirjas, et kohaliku omavalitsuse (KOV) kohustus on korraldada oma territooriumil olmejäätmete vedu. Mida see tähendab laias laastus?
    Esiteks vastutab KOV riikliku, maakondliku ja kohaliku jäätmekava rakendamise eest, mis omakorda on seotud pidevalt muutuvate Euroopa Liidu direktiivide ja meie seadustega. Teiseks, KOV on kohustatud haarama kõik jäätmetekitajad jäätmekogumissüsteemi, et minimiseerida ebaseadusliku jäätmete ladestamist metsa alla. Ja kolmandaks peab looma soodsad tingimused olmejäätmete tekitajatele teenuse saamiseks.
    KOVi ei huvita ainult segaolmejäätmete vedu. Probleem on jäätmete ringlusesse saatmine (taaskasutamine) ehk prügilas lõppladestamise mahu vähendamine. Lihtne jäätmevedu on end ammendamas. Jäätmevedajail tuleb kiiresti laiendada oma teenuste paketti mitte ainult prügikonteinerite valiku osas, vaid ka taaskasutamise valdkonnas.
    KOVidele on selge, et lõppladestamine läheb veel kallimaks ja seda kulu on võimalik asendada ainult kahel moel ? jäätmete tekkimise vähendamise ja jäätmete taaskasutamisega. Pole vaja kiruda pakendiseadust, vaid olla abiks KOVile selle kiiremal rakendamisel.
    Jäätmevedajat ärritab jäätmeveo piirhind, jäätmetekitajat miinimumpakett. Inimesele on raske selgitada uut jäätmekäitlusviisi. Siin vajab KOV samuti jäätmekäitlejate abi.
    Korraldatud jäätmeveoga kaitseb KOV laiemas laastus keskkonna huve. Ettevõtja, kes ei saa aru, et süsteem ostsin/müüsin on lõpul, jääb maha isegi kartellidesse liitudes. Kui KOV leiab oma majandusarvutuste abil, et probleemi lahendatavaks on kehtestatud teenuse piirhind, siis ei pea ta tingimata tühistama konkursi tulemusi isegi siis, kui kõik pakutavad teenuse hinnad on üle piirmäära. Tuleb otsida teisi võimalusi selle rakendamiseks. Ja nimetatud otsingus jäätmevedaja võib olla abiks. See võiks olla selle ?sõja? kompromiss.
    Autor: Igor Sljussar
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: Eestis on kiiruse mõõtmisesse kinni jäädud
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Arvustus. Dacia Jogger oleks nagu odavamate hindadega ajast välja vupsanud
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
McDonald's avab Ukrainas taas oma restoranid
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.