• OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 17.01.06, 07:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Aadu Luukas: raudtee hind on üle pakutud

Kolm miljardit krooni Eesti Raudtee osaluse eest on liig, arvab ärimees Aadu Luukas.
Raudtee erastanud Baltic Rail Service (BRS) küsib oma 66-protsendise osaluse eest kolm miljardit krooni. Ise omandas BRS 2001. aastal aktsiad miljardi krooni eest, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Tegemist on erastatud ettevõtte tagasimüügiga, tuleks vaadata, kuidas on erastamislepingut täidetud, ja teha sellest omad järeldused,? ütles Luukas. Lisaks tuleb tema hinnangul määrata BRSi osaluse õiglane turuväärtus. ?Siin tuleb arvestada ettevõtte tegelikku väärtust, laenukoormust ja muid faktoreid.?
Luukas oli raudtee erastamise ajal erastamiskonkursil kolmandaks tulnud Raudtee Erastamise Rahva ASi (RER) üks juhtfiguuridest. Praegu ta osaluse omandamise vastu huvi ei tunne. ?Ettevõtte erastamine tervikuna, nagu tol ajal tehti, ei paku mulle huvi. See on läbinisti vale erastamisskeem: infrastruktuur peab jääma riigile ning seonduv veoteenus erakätesse,? ütles Luukas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul juhiti omal ajal erastamisskeemi puudustele ka peaminister Mart Laari tähelepanu. ?Täna peaks riik ühel või teisel moel taas raudtee omandama ning seejärel ettevõtte kaheks firmaks restruktureerima,? märkis Luukas, kelle sõnul peavad BRS ja riik kiiresti kokkuleppele jõudma.
Järgmise nädala algul annab majandusministeeriumis moodustatud komisjon oma hinnangu, kas ja mis tingimustel võiks kõne alla tulla BRS-i osaluse tagasi ostmine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele