Hansapank teatas eile, et loob varakindlustusseltsi, mis hakkab pakkuma varakindlustusteenuseid nii era- kui ka äriklientidele.
Oma vara kindlustajatele tähendab Hansapanga otsus Äripäeva meelest seda, et algul lööb tihenev konkurents hinnad alla, hiljem aga võib pank hakata tingimusi dikteerima.
Hansapank, mis kunagi müüs Eesti Kindlustuse varakindlustuse osa maha, et pangale mittesobivad tegevused üle parda heita, tegi nüüd loogilise tagasikäigu.
Kogu see maja- ja autopark, mis on inimestele odavate laenudega kätte jagatud, vajab kindlustamist. Miks peaks Hansapank, mis nagunii vahendab kindlustust umbes 80 protsendile oma uutest sõidukiliisingu ja 60 protsendile uutest kodulaenu klientidest, saatma head inimesed teiste ettevõtete juurde teenust ostma? Parem astuda paljulubavale turule, mille maht oli mullu ligi 2,7 miljardit krooni ning juurdekasv 13%.
Sellel turuplatsil aga juba tegutsevad mitmed seltsid, kes seni pole pidanud niimoodi võistlema. Neist suurim, ligi 40% turuosaga If Eesti Kindlustus, suutis mullu koguda enam kui miljard krooni kindlustusmakseid. Ifi omaniku, Sampo Grupi jaoks oli varakindlustus mullu esimesel poolaastal kõige kasumlikum üksus. See tähendab, et Hansapank astub nende liivakasti ja tulekul on sõda klientide pärast. Mis omakorda tähendab madalamaid hindu - vähemalt esialgu.
Muide, ka paralleeli pole tarvis kaugelt otsida - Hansapank on alles hiljuti karastunud Nordea ja teiste kolleegidega peetud laenurallis, kus samuti üksteise võidu pakkumisi tehti.
Selles stsenaariumis peitub aga oht, et tarbijate võit jääb lühikeseks ja viimasena naerab Hansapank. Kui kliente enam iga hinna eest püüda pole tarvis, saab keskenduda kasumi võtmisele.
Hansapangas on umbes pool Eestis hoiustatud rahast ja ka eluasemelaenude turul on pangal 50% turuosa. See stardipositsioon annab rahalaevale võimalused, mida konkurentidel pole - tooteid kombineerida, ajutisi pakkumisi teha, kulusid kokku hoida. Näiteks ei kavatse pank luua iseseisvat jaotusvõrku, vaid hakkab varakindlustust müüma panga ning liisingu jaotuskanalites, mis on odavam. Hansapank Eesti peadirektor Priit Põldoja ütles seda eilses pressiteates ka, ainult veidi teises sõnastuses: "Leian, et Hansapangal on unikaalne võimalus erinevaid finantstooteid kuluefektiivselt paketeerida ning sellega klientide jaoks uut väärtust luua."
Äripäeva tänases uudises lubab Põldoja aga millegipärast ka seda, et kindlustusteenus hoitakse kõigist finantseerimisteenustest rangelt lahus ja Hansapanga seltsi kasuks otsustamine ei too kliendile lisasoodustusi.
See jutt tundub Äripäevale sama kahtlane nagu konkurentidele - klientide meelitamine lisasoodustustega, kes võtavad ühe toote asemel kaks, peaks olema toodete "kuluefektiivse paketeerimise" loomulik osa. Ja selles ei olegi iseenesest midagi halba. Halvaks läheb asi siis, kui Hansapank hakkab oma positsiooni ära kasutama ja soodustusest saab sundvalik. Kui viimane peaks juhtuma, oleks aeg meie monopolisätted üle vaadata.
Autor: ÄP
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Viimased uudised
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele