Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MicroLink Süsteemid hakkasid ettevõttesse raha tooma

    Kuigi äriregistrisse kanti AS MicroLink ja AS MicroLink Eesti kümne aasta eest, peaks nende puhul tegelikult rääkima juba 15. sünnipäevast.
    Firmasiseselt peetakse MicroLinki (ML) sünniaastaks just 1991. aastat, mil ettevõtte asutajad Hanno Haamer ja Rainer Nõlvak arvutite tootmise ja müügiga alustasid.
    Esimene arvuti pandi MicroLinkis kokku 1992. aasta märtsis. Kuni 1995. aastani keskenduski MicroLink peamiselt arvutite tootmisele, nende hulgimüügile ning arvutitarvikute jaemüügile Eestis. Kasvava konkurentsi ja väheneva kasumi tõttu otsustas firma väljuda arvutitarvikute hulgimüügiärist ning müüs selle 1996. aasta lõpus ülemaailmse jaotusvõrguga firmale CHS Electronics.
    1996. aastal alustas MicroLink Eesti aga MicroLink Süsteemide nime all, et pakkuda klientidele süsteemiintegratsiooni teenuseid. Sellest sai ka edaspidi MLi põhitegevusala ning ettevõte sai kiirelt paljude rahvusvaheliste tarnijate esindajaks Eestis.
    MLi äriliini juht Avo Raup asus MLi tööle veidi üle kümne aasta tagasi. Enne seda teenis matemaatikuharidusega Raup leiba Raadio 2 peatoimetajana. Pärast üht huvitavat intervjuud Rainer Nõlvakuga otsustas ta aga arvutite juurde tagasi pöörduda.
    MicroLink ise asus tol ajal kesklinnas Sakala ja Tatari tänava nurgal kahekordses puitmajas. Töötajaid oli Raupi mälu järgi paarkümmend.
    "ML põhitegevusala arvutite tootmine oli 1995. aastaks juba täiesti toimiv äri. Selle jaoks oli isegi oma väike tehas. Internet oli aga just oma tõusuteed alustamas, välja tulid esimesed populaarsed brauserid: Netscape jne," meenutab Raup. "Esialgu oli turg suhteliselt kitsas ja eelkõige tegelesid internetiga ikka fännid ja huvilised. Firmade igapäevatöös oli e-mailindus teisejärgulise - kümme aastat tagasi saadeti veel põhiliselt fakse. Aga tasapisi hakkasid ka ärikasutajad tulema. Tollaseks põhiliseks internetikasutamise viisiks oli küll peamiselt sissehelistamine. Olid sellised suhteliselt aeglased sissehelistamise modemid."
    Viimase kümne aasta olulisimaks muutuseks äris peabki Raup just infotehnoloogia suurt ja tihedamat seotust firmade igapäevatööga. "Kaks olulist asja on mobiilindus ja arvutid. Esimesed telefonid olid nagu kohvrid, mida kaasas kanti, kusjuures need olid veel väga kallid. Praeguseks on see kõik väga palju muutnud nii firmade kui tavainimeste elus. Arvutid olid muidugi ka siis juba kasutuses, aga kogu infotehnoloogia tähendus ja läbipõimitus igapäevase äriga oli tol ajal ikkagi midagi muud."
    Infotehnoloogia tõsisem areng tõi ka MicroLinkile järjest enam kliente ning tagas jõudsa arengu. "Vastavalt IT arengu omapärale on ka ML selle kümne aasta jooksul oma tegevusalasid laiendanud, vähem perspektiivikatest asjadest on jälle ajapikku loobutud," räägib Raup ning toob näiteks MLi arvutitootmise, millest nüüdseks on omaette firma saanud. Samuti oli MLil üle 300 töötajaga kaablitehas, mis praegu juba uute omanikega ja teise nime all töötab.
    Ettevõttena oli MicroLink kümne aasta eest Raupi hinnangul alles lapsekingades. "Kogu firma tegevus põhines põhimõtteliselt tema töötajate isiklikel omadustel - nagu sõda, kus tulemus sõltub iga sõduri isiklikust vaprusest. Kui mõni inimene firmast lahkus, jättis ta endast maha suure augu, sest ainult tema teadis, kuidas oma konkreetset asja teha," selgitab Raup
    Ka konkurentidega oli kümne aasta eest raskem. "Kui MicroLink polnud veel nii väljapaistev või sellise positsiooniga nagu hetkel, oli ka konkurents suurem. Aga üheksakümnendate lõpus olime jõudnud ka Lätti ja Leetu ning umbes 2000. aastal oli ML Baltimaades juba nii suur ettevõte, et ületas oma käibe poolest ükskõik millist konkurenti mitmekordselt," ütleb Raup.
    "Tervikuna on ML aga kompleksne IT-teenuseid osutav firma ja igal üksikul alal on meil konkurente küll. Ka neid, kes meid mingis osas ületavad. Aga fakt on see, et MLi kui kaubamärgi vastu on usaldus kõvasti kasvanud ning mõnes mõttes teeb see ka äritegemise oluliselt lihtsamaks."
    MicroLinki senine edu seisneb Raupi meelest ettevõtte paindlikkuses ja väheses hierarhias: "MLis on palju erinevaid alajaotusi, mis kõik on saanud võimaluse suhteliselt iseseisvalt areneda. Vajadusel on saanud alati kiireid otsuseid ja muudatusi teha. Ka tiim on väga hea olnud."
    Kevadine ühinemine Eesti Telekomile kuuluva Elioniga toob Raupi sõnul palju muutusi, kuid täpset tulevikku ennustada on raske: "Väga palju loksub paika ilmselt lähima aastaga, kui ML ja Elion täpsemalt ette kujutavad, mida üksteisega kokku elamine õieti tähendab."
    MicroLink Eesti juhi Peter Priisalmi kinnitusel on esmaseks muutuseks Eesti-sisene tegevusvaldkondade konsolideerimine, mille tulemusel tuleb Elionist MicroLinki üle ligikaudu 70 inimest ning MicroLinkist Elioni läheb 15 inimest. "Igapäevatöösse on tegevusvaldkondade konsolideerimisega kaasnev toonud palju ühekordseid juhtimistegevusi, et tagada töötajatele sujuv ületulek ning klientidele kvaliteetne teenus. Edaspidi suureneb koostöö Elioniga klientidega suhtlemisel ja teenindamisel," räägib Priisalm. Juhi sõnul jätkub tihe koostöö ka Läti ja Leedu MLiga: "Meil on väga palju ühiseid kliente, keda me koostöös teenindame ning oleme sõlminud erinevates valdkondades konkreetsed koostöökokkulepped."
    Alates 2000. aastast kasutab ML internetidomeeni Microlink.com. Varem kuulus see aadress ühele USA samanimelisele modemitootjale. "Viimaseid e-kirju mingitelt kasutajatelt, kes üritasid oma MLi modemile kusagilt abi saada, saime alles paari aasta eest," naerab Avo Raup.
    Tegemist oli omal alal tuntud tegijaga, kuid mingil hetkel lõpetas ettevõte tegevuse ning domeen jäi vabaks. "Meil polnud selle kohta aimugi. Kui ükskord jälle kontrollisime, selgus et domeeni oli omale saanud üks Lõuna-Korea üliõpilane."
    Ostmisläbirääkimisi alustati meili teel. Viimaks sai turundusjuht Antti Aasma ülesandeks sõita Koreasse, et vormistada tehing. Rahvusvahelise domeeninime eest tuli välja käia 10 000 dollarit, mis oli neli korda väiksem, kui noor korealane esialgu küsis.
    Autor: Madli Kents
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.