• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,2
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,2
  • 15.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi FlyMe laieneb Leetu

Saavutatud kokkuleppe kohaselt peavad Lithuanian Airlinesi omanikud aktsionäride üldkoosolekul heaks kiitma 33 protsendi LALi aktsiate suunatud emissiooni FlyMe'le.
Kui suunatud uusemissioon on teostunud, on FlyMe'l õigus valida LALi tegevdirektor ning nõukogu esimees ja enamik nõukogu liikmeid. Seega läheb pärast emissiooni LAL sisuliselt FlyMe kontrolli alla. Siiski, tehing vajab ka Leedu konkurentsiameti ja FlyMe nõukogu heakskiitu, mis peab selguma hiljemalt 30. märtsiks.
"Hiljuti erastatud Lithuanian Airlines vajab FlyMe oskusi odavlendude vallas. See tehing peaks soodustama Lithuanian Airlinesi kasvu ning majanduslikku ja infrastruktuurilist arengut," ütles LALi müüjate esindaja Gediminas Ziemelis pärast lepingu sõlmimist.
Rahul oli ka FlyMe tegevdirektor Fredrik Skanselid. "Oleme väga huvitatud ida poole laienemisest. Kuna seni on lennufirmad panustanud Ida-Euroopasse tunduvalt vähem kui Lääne-Euroopasse, siis loodame sel moel saada seal hea turuosa," ütles ta.
Ülevõtmise järgmine etapp on 2007. aasta lõpul, kui kolme kuu jooksul läheb järgmised 18 protsenti LALi aktsiatest FlyMe kätte, kelle osalus kasvab 51 protsendile. Ülejäänud kaks aktsiapakki peaksid minema FlyMe kätte kahes jaos, viimane neist 2009. aasta algul. Siis ongi FlyMe lõpuks LALi täielik omanik.
1991. aastal asutatud LALi aktsiad kuuluvad konsortsiumile Investiciju Valdymas, mille osanikud on Leedu firmad.
LALi käes on 40 protsenti Leedu lennuturust ning see lendab seitsme lennukiga 13 sihtpunkti. Eelmise aasta üheksa kuuga tegi ta 4206 lendu.
FlyMe, mille peakontor asub Göteborgis, alustas odavlendude pakkumist 2004. aastal. See koosneb kahest firmast: Fly Me Europe AB ja Fly Me Sweden AB. Esimene neist on noteeritud Stockholmi börsil ja teine on täisomanduses tütarfirma.
FlyMe põhiaktsionärid on Fons ja Cognition, mille taga on vastavalt Islandi investor Palmi Haraldsson ja Norra ärimees Christer Ager-Hanssen.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele