• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 15.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi FlyMe laieneb Leetu

Saavutatud kokkuleppe kohaselt peavad Lithuanian Airlinesi omanikud aktsionäride üldkoosolekul heaks kiitma 33 protsendi LALi aktsiate suunatud emissiooni FlyMe'le.
Kui suunatud uusemissioon on teostunud, on FlyMe'l õigus valida LALi tegevdirektor ning nõukogu esimees ja enamik nõukogu liikmeid. Seega läheb pärast emissiooni LAL sisuliselt FlyMe kontrolli alla. Siiski, tehing vajab ka Leedu konkurentsiameti ja FlyMe nõukogu heakskiitu, mis peab selguma hiljemalt 30. märtsiks.
"Hiljuti erastatud Lithuanian Airlines vajab FlyMe oskusi odavlendude vallas. See tehing peaks soodustama Lithuanian Airlinesi kasvu ning majanduslikku ja infrastruktuurilist arengut," ütles LALi müüjate esindaja Gediminas Ziemelis pärast lepingu sõlmimist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahul oli ka FlyMe tegevdirektor Fredrik Skanselid. "Oleme väga huvitatud ida poole laienemisest. Kuna seni on lennufirmad panustanud Ida-Euroopasse tunduvalt vähem kui Lääne-Euroopasse, siis loodame sel moel saada seal hea turuosa," ütles ta.
Ülevõtmise järgmine etapp on 2007. aasta lõpul, kui kolme kuu jooksul läheb järgmised 18 protsenti LALi aktsiatest FlyMe kätte, kelle osalus kasvab 51 protsendile. Ülejäänud kaks aktsiapakki peaksid minema FlyMe kätte kahes jaos, viimane neist 2009. aasta algul. Siis ongi FlyMe lõpuks LALi täielik omanik.
1991. aastal asutatud LALi aktsiad kuuluvad konsortsiumile Investiciju Valdymas, mille osanikud on Leedu firmad.
LALi käes on 40 protsenti Leedu lennuturust ning see lendab seitsme lennukiga 13 sihtpunkti. Eelmise aasta üheksa kuuga tegi ta 4206 lendu.
FlyMe, mille peakontor asub Göteborgis, alustas odavlendude pakkumist 2004. aastal. See koosneb kahest firmast: Fly Me Europe AB ja Fly Me Sweden AB. Esimene neist on noteeritud Stockholmi börsil ja teine on täisomanduses tütarfirma.
FlyMe põhiaktsionärid on Fons ja Cognition, mille taga on vastavalt Islandi investor Palmi Haraldsson ja Norra ärimees Christer Ager-Hanssen.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele