Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ainuesindusõigus ei kaitse konkurendi eest

    Tootjalt endale teatud kauba osas Eestis ainuesindusõiguse saanud ettevõtja ei oma mingit eelist Kreeka päritolu konkurendi ees, kes soovib siin sama kaupa müüa.
    Sellises olukorras peab ettevõtja aktsepteerima seda, et tootja ja tema vahel sõlmitud leping talle kaitset ei anna, kuna läheb vastuollu Euroopa Liidu konkurentsiõiguse põhimõtetega.
    2006. aasta 6. aprilli otsusega jättis Euroopa Kohus jõusse Euroopa Esimese Astme Kohtu otsuse, millega trahviti General Motors BV-d 35 475 000 euro suuruse trahviga Euroopa Ühenduse Asutamislepingu artiklis 81 ette nähtud keelatud kokkuleppe sõlmimise eest.
    See artikkel keelab kõik sellised ettevõtjate-vahelised kokkulepped ja kooskõlastatud tegevuse, mis võivad mõjutada liikmesriikidevahelist kaubandust ning mille eesmärgiks või tagajärjeks on takistada, piirata või kahjustada konkurentsi ühisturu piires. Euroopa Komisjoni määruse kohaselt võib trahv selle keelu rikkumise eest ulatuda kuni 10 protsendini ettevõtja eelmise majandusaasta käibest. Lisaks sellele peavad ettevõtjad arvestama, et keeldu rikkuvad kokkulepped on tühised.
    1996. aastal võttis General Motorsi õiguseelneja Opel Nederland BV kooskõlastatult edasimüüjatega kasutusele äristrateegia, mille eesmärgiks oli piirata Opeli sõidukite edasimüüki lõpptarbijatele, kes asusid teistes Euroopa Liidu liikmesriikides. Opel Nederland BV avaldas rahulolematust edasimüüjate käitumisega ning viis nende suhtes läbi müügiandmete kontrolli. Seejärel edastas Opel Nederland BV edasimüüjatele juhised uute sõidukite müümiseks. Nende juhiste kohaselt said Opeli sõidukite edasimüüjad müügiboonust üksnes juhul, kui sõiduk müüdi samasse liikmesriiki, kus asus edasimüüja.
    Euroopa Kohus leidis, et liikmesriikidevahelist kaubandust ei mõjuta mitte ainult otsesed meetmed, mis piiravad eksporti, vaid ka kaudsed meetmed nagu müügiboonuse maksmine edasimüüjatele üksnes siis, kui sõiduk müüakse samas liikmesriigis asuvale lõpptarbijale. Euroopa Kohus märkis, et Opel Nederland BV käitumises ei esinenud asjaolusid, mis oleksid andnud alust trahvi vähendamiseks.
    Juba varem Euroopa Kohus leidnud, et kokkulepe, millega keelatakse edasimüüjatel eksportida kaupa teistesse liikmesriikidesse, on vastuolus ELi konkurentsieeskirjadega. Selline kokkulepe ei pea olema ilmtingimata sõlmitud kirjalikult, vaid piisab üksnes ettevõtjate poolt kooskõlastatud käitumisest. Kokkulepe, mille mõju on piiratud vaid ühe liikmesriigiga, võib siiski olla vastuolus selle artikliga. Samuti ei ole vaja tõendada konkurentsi tegelikku kahjustamist ühisturul, kui on ilmne, et kokkuleppel oli selline eesmärk.
    Antud keelu rikkumise menetlemise õigus ja kohustus on Eestis nii konkurentsiametil kui kohtutel. Kokkulepe, mis kahjustab konkurentsi vaid Eestis, kuid mitte ühisturu piires, on Eestis keelatud konkurentsiseaduse alusel ja kriminaalkorras karistatav. Lisaks on kokkulepe konkurentsiseaduse järgi tühine.
    Karistusseadustik näeb ette, et juriidilise isiku juhatuse või nõukogu liikme poolt konkurentsi kahjustava kokkuleppe keelu rikkumise eest karistatakse kuni kolmeaastase vangistusega. Juriidilist isikut karistatakse rahalise karistusega kuni 250 000 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.