• OMX Baltic−0,25%291,52
  • OMX Riga0,07%912,21
  • OMX Tallinn−0,36%1 889,73
  • OMX Vilnius−0,24%1 260,88
  • S&P 5000,00%6 890,59
  • DOW 30−0,16%47 632
  • Nasdaq 0,55%23 958,47
  • FTSE 1000,61%9 756,14
  • Nikkei 225−0,02%51 295,01
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,01
  • OMX Baltic−0,25%291,52
  • OMX Riga0,07%912,21
  • OMX Tallinn−0,36%1 889,73
  • OMX Vilnius−0,24%1 260,88
  • S&P 5000,00%6 890,59
  • DOW 30−0,16%47 632
  • Nasdaq 0,55%23 958,47
  • FTSE 1000,61%9 756,14
  • Nikkei 225−0,02%51 295,01
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,01
  • 18.09.06, 14:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Šveitslased üritavad päikesejõul töötava paadiga Atlandit ületada

SUN21 on päikesejõul liikuv katamaraan, mis maksab pea seitse miljonit krooni.
Šveitslaste meresõidukiks on 14 meetrit pikkune katamaraan, kus võib ööbida 5-6 inimest.
Katamaraani liigutab edasi elektromootor, mis saab oma energia fotoelemendist. Laev läbib oma 50 000 km teekonna kiirusega 10-12 km/h.
Eesmärk on lahkuda Sevillast Hispaanias 2006 aasta detsembris ja jõuda Florida ja New Yorgi sadamatesse 2007 aasta kevadeks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See on esimene laev, mis ületab Atlandi ookeani ainult päikese energial, ühtegi liitrit kütust ei ole kavas põletada.
Transatlantic21 tahab näidata, et on aeg võtta kasutusel päikese energial liikuvad laevad. Ükski teine transpordi liik ei ole nii sobiv päikeseenergia kasutamiseks, kui merelaevandus.
Paat maksab umbes 7 miljonit krooni. Peale Atlandi ületust müüakse see maha.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele