• OMX Baltic0,02%292,03
  • OMX Riga−0,09%910,84
  • OMX Tallinn0,13%1 896,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 261,33
  • S&P 5000,79%6 791,69
  • DOW 301,01%47 207,12
  • Nasdaq 1,15%23 204,87
  • FTSE 1000,7%9 645,62
  • Nikkei 2251,35%49 299,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic0,02%292,03
  • OMX Riga−0,09%910,84
  • OMX Tallinn0,13%1 896,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 261,33
  • S&P 5000,79%6 791,69
  • DOW 301,01%47 207,12
  • Nasdaq 1,15%23 204,87
  • FTSE 1000,7%9 645,62
  • Nikkei 2251,35%49 299,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 13.11.06, 11:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusetankide tühjaks pumpamine maksis 36,4 miljonit krooni

Vaindloo saare lähedal uppunud kaubalaeva Runner-4 kütusetankide tühjaks pumpamine maksis 36,38 miljonit krooni raha selleks eraldab Eesti valitsus.
Piirivalveameti pressiesindaja Lauri Luhti sõnul lõpetas Norra laeva Geosund meeskond kütuse pumpamise ööl vastu pühapäeva kell 3.34, kirjutas postimees.ee.
"Runner-4 vrakist pumbati välja 114 kuupmeetrit veesegust õli, rohkem seda uppunud aluse tankides polnud," ütles Luht.
Peterburi sadama andmetel oli laevas 43 kuupmeetrit diislikütust, 105 kuupmeetrit kütteõli ja 15 kuupmeetrit määrdeõlisid. Osa sellest lekkis aga pärast laeva uppumist välja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Geosund alustas vraki uurimist juba 3. novembril, kuid pumpamistöid sai laev alustada alles nädal aega hiljem ehk möödunud neljapäeva õhtul.
Geosundil on moodne tehnika, mis võimaldas vraki tühjaks pumbata nii, et tuukreid ei olnud vaja vee alla saata. Robot paigaldas vooliku ise laeva kere külge, puuris sinna augu ja pumpas kütuse välja.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele