Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sotsiaaltoetused on teinud sakslased turismitšempionideks
Suured sotsiaaltoetused on muutnud Saksa
kohalikud turismiteenused kalliks ja suunanud massiturismi välismaale.
Turismis on Saksamaa vaieldamatu maailmameister. 2005. aastal ostsid sakslased välismaalt turismiteenuseid 73,2 miljardi dollari eest, jättes teiseks kolm ja pool korda suurema rahvaarvuga USA, mille elanikud kulutasid välisturismile 69,2 miljardit dollarit. Seda hoolimata Saksa viletsast majanduskasvust ja suurest tööpuudusest. Ühegi teise arenenud riigi rahvastik ei kahane nii kiiresti kui Saksa oma, üheski teises pole nii vähe lapsi, kirjutas Ärileht.
Kui sakslaste keskmine tulu ei ole rahvusvahelises võrdluses silmatorkavalt kõrge, siis nende inimeste, kes saavad kasutada pikka puhkust, sissetulekud on küll. Peaaegu kusagil maailmas ei ela pensionärid nii hästi kui Saksamaal. Ka töötud, kellel on aega laialt käes, ei kurda rahapuuduse üle. Tudengid, kellel on aastas viis kuud vaheaega, saavad üldjuhul loota kopsakatele toetustele. Tervelt 41% Saksamaa täiskasvanud elanikkonnast saab riigilt mingeid rahalisi toetusi.
Ent miks puhkavad sakslased kodumaa asemel välismaal? Just need, kes sotsiaaltoetustest vaevu puhkust saavad lubada, on agarad välismaal puhkajad. Riigi sotsiaaltoetused on tõstnud masside ostujõudu, kuid samal ajal on need muutnud lihtsad teenused kallimaks ja suunanud nõudluse turismiteenuste järgi teistesse riikidesse.