Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakiline lennukivahetus

    "Estonian Air planeerib lisada uue lennuki oma lennukiparki veel sellel kuul," vahendas Estonian Air juhatuse esimehe Børge Thornbechi sõnu.
    Siiski pole tegemist kauaoodatud kuuenda lennukiga, mille saabumist selle aastanumbri sees lubas suvel ka endine Estonina Airi asepresident Mart Relve, vaid hoopiski detsembris lõppenud liisingu vahetamisega uue liisingu vastu.
    "See on plaaniline lennukivahetus, klientide jaoks ei muutu mitte midagi. Üks liising lõppes ning nüüd võetakse teine lennuk uude liisingusse," kommenteeris Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik, kelle teada peaks uus lennuk eelmisest natuke suurem olema. Boeing 737-500, millel on ca 120 kohta, vahetatakse Boeing 737-300 vastu, millel on ca 140-150 kohta.
    "Minu teada sai eelmise lennuki liising läbi juba detsembri alguses ning uus lennuk peaks juba Estonian Airi värvides olema," lisas Loik.
    Seetõttu on Estonian Airi värvides praegu neli lennukit ja üks, mis on Leedu lennufirmalt liisitud, Aurera värvides.
    Estonian Airilt ei olnud võimalik rohkem kommentaare saada, näiteks miks plaanitavat kuuendat lennukit ei ole õnnestunud hankida.
    Estonian Airi endise juhi Erki Urva sõnul on Estonian Airi kasutatavad Boeing 737-300 ja 737-500 mudelid tootmisest maas, aga samas järelturul väga nõutud. "Odavamate second hand lennukite väärtus hakkab kümnetest miljonitest dollaritest," ütles Urva.
    Lennuki muretsemine on väga keeruline protsess, mis lähtub turu loogikast, lausus ta.
    Näiteks turult on suhteliselt raske saada mõni aasta kasutatud Boeing 737 mudeleid, mis iseloomustavad ka Estonian Air lennuparki. Nende opereerimisaeg on umbes 20 aastat, Estonian Airi lennukid peaksid olema alla 10 aasta vanused, sõnas Urva.
    Samas on ligikaudu 1000 kõrbetesse pargitud lennuki hulgas ka suure kütusekuluga aegunud mudeleid, mis tõenäoliselt enam üldse kasutust ei leia.
    Estonian Air võiks ju osta Boeing 747 (ca 400-500 kohta), aga sellele oleks väga rakse rakendust leida. "Londonisse mineva lennuki saaks reedel täis, aga tekiks küsimus, mis sellega teisipäeval-kolmapäeval teha," ütles Urva.
    Urva sõnul on praegused Estonian Airi lennukid liisitud, mis muudab kasutamise paindlikumaks ning lennukitest on ka kergem lahti saada. Samas tuleks ostmine odavam, aga see eeldaks tugevat bilanssi, lisas ta.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.