Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakiline lennukivahetus
"Estonian Air planeerib lisada uue lennuki oma lennukiparki veel sellel kuul," vahendas Estonian Air juhatuse esimehe Børge Thornbechi sõnu.
Siiski pole tegemist kauaoodatud kuuenda lennukiga, mille saabumist selle aastanumbri sees lubas suvel ka endine Estonina Airi asepresident Mart Relve, vaid hoopiski detsembris lõppenud liisingu vahetamisega uue liisingu vastu.
"See on plaaniline lennukivahetus, klientide jaoks ei muutu mitte midagi. Üks liising lõppes ning nüüd võetakse teine lennuk uude liisingusse," kommenteeris Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik, kelle teada peaks uus lennuk eelmisest natuke suurem olema. Boeing 737-500, millel on ca 120 kohta, vahetatakse Boeing 737-300 vastu, millel on ca 140-150 kohta.
"Minu teada sai eelmise lennuki liising läbi juba detsembri alguses ning uus lennuk peaks juba Estonian Airi värvides olema," lisas Loik.
Seetõttu on Estonian Airi värvides praegu neli lennukit ja üks, mis on Leedu lennufirmalt liisitud, Aurera värvides.
Estonian Airilt ei olnud võimalik rohkem kommentaare saada, näiteks miks plaanitavat kuuendat lennukit ei ole õnnestunud hankida.
Estonian Airi endise juhi Erki Urva sõnul on Estonian Airi kasutatavad Boeing 737-300 ja 737-500 mudelid tootmisest maas, aga samas järelturul väga nõutud. "Odavamate second hand lennukite väärtus hakkab kümnetest miljonitest dollaritest," ütles Urva.
Lennuki muretsemine on väga keeruline protsess, mis lähtub turu loogikast, lausus ta.
Näiteks turult on suhteliselt raske saada mõni aasta kasutatud Boeing 737 mudeleid, mis iseloomustavad ka Estonian Air lennuparki. Nende opereerimisaeg on umbes 20 aastat, Estonian Airi lennukid peaksid olema alla 10 aasta vanused, sõnas Urva.
Samas on ligikaudu 1000 kõrbetesse pargitud lennuki hulgas ka suure kütusekuluga aegunud mudeleid, mis tõenäoliselt enam üldse kasutust ei leia.
Estonian Air võiks ju osta Boeing 747 (ca 400-500 kohta), aga sellele oleks väga rakse rakendust leida. "Londonisse mineva lennuki saaks reedel täis, aga tekiks küsimus, mis sellega teisipäeval-kolmapäeval teha," ütles Urva.
Urva sõnul on praegused Estonian Airi lennukid liisitud, mis muudab kasutamise paindlikumaks ning lennukitest on ka kergem lahti saada. Samas tuleks ostmine odavam, aga see eeldaks tugevat bilanssi, lisas ta.