• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 09.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebaviisakas autojuht võib kahjustada firma mainet

Euroleiva nõukogu esimees Ilmar Poll peab autodel olevat reklaami väga heaks turunduskanaliks. Kõigil ettevõtte üheksal autol on logo ja telefoninumbrid, müügijuhtide sõidukitel ka kodulehe aadress. Kuna paljud inimesed loevad autodelt informatsiooni, on äärmiselt tähtis, et juhid korrektselt käituksid.
"Kindlat korda meil ei ole, aga kasvatame juhte kogu aeg," sõnas Poll. Autode puhtana hoidmise kohta nentis ta kurvalt, et praegu on see ju lootusetu. "Vaadake ilma! Hommikul sõidab auto puhtana välja ja esimesse punkti jõuab juba mustana," lisas Poll.
Turvafirma Falck turundusdirektor Silver Lume tunnistas, et on juhtide ebaviisaka käitumise kohta negatiivset tagasisidet saanud. "Aga õnneks mitte murettekitavalt palju," lisas Lume. Falckil on GPS-süsteemil põhinev jälgimissüsteem, mis võimaldab reaalajas autode kiirust jälgida ja mis annab kohe märku, kui auto ületab kiirust. Samuti jälgivad oma töötajad operatiivautode liikluskäitumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autode pesematuse pärast pole Falckil Lume sõnul pahandusi olnud. Falck nõuab juhtidelt, et auto oleks nii puhas, kui see Eesti kliimas normaalne on. "Aga mida sellise ilmaga, nagu näiteks täna, ikka nii väga nõuda," lisas Lume.
Falcki reklaamidega autosid on 320. Lume sõnul on autod erineva kujundusega, kindlasti on peal logo, osal ka telefoninumber ja lisaks pakutavate teenuste loetelu. Erinevused on vastavalt teenusele, mida üks või teine auto pakub. Kujunduse on Falck patenteerinud.
Ka A-Kullermehe müügijuht Ermo Jööts kiidab autodel oleva reklaami tõhusust. "Kõige parem, et see on tasuta reklaam," leidis Jööts. Kõik firma kümme autot on reklaamidega ja ühesuguse kujundusega. Autojuhtide käitumise kohta ei ole Jööts negatiivset tagasisidet saanud. "Õnneks ei ole halbu kogemusi." Kommenteerides, miks on osa autosid aeg-ajalt mustad, teatas Jööts: "Positiivne, et logo üldse välja paistab!" Jöötsi sõnul peab autojuht ise tunnetama, millal autot pesta vaja. "Et praegusel aastaajal auto puhas oleks, peaks küll iga päev pesema, aga see on ju mõttetu," lisas Jööts.
Toiduainete impordi ja ekspordiga tegelev Haljas kasutab autodel reklaame alates eelmisest aastast, mil saadi uued autod. Haljase turundusjuhi Aare Piigi sõnul on autodel olev reklaam väga suur osa turundusest. "See on palju tõhusam kui outdoor-reklaam, kuna autod liiguvad."
"Kokku on meil 15 autot, kõik erinevate kaubamärkidega," teatas Piik. Võtmeisikute autodel on vaid üks kaubamärk, müügiesindajate autodel üheksa erinevat kaubamärki. "Oleme kujunduse üle uhked, vahel tuleb isegi kadedus, kui keegi on samamoodi kujundanud," lisas ta.
Piigi sõnul on oluline, et juhid viisakalt liikleksid. "Kindlaid reegleid meil ei ole, peame usaldama töötajaid," sõnas Piik. Juhid teavad, et nad on autode järgi tuvastatavad. "Nõuame juhtidelt, et autod oleksid puhtad, eelkõige on tähtis, et logod välja paistavad," lisas Piik.
Oled sa vahel mõttes mõne ebaviisaka autojuhi põrgupõhja saatnud, kes sulle jultunult suunatuld näitamata ette keerab või mõnel muul kombel liiklust rikub? Ilmselt oled.
Aga mis tundeid äratab lisaks see, kui selle juhi auto on kaunistatud reklaamkirjadega stiilis "X-Hooldus - meie hoolime oma klientidest!" või "ABC Ehitusmees - parim teenus üle Eesti!" Vean kihla, et kui sul peaks olema vajadus antud valdkonna toodete-teenuste järele ja sa näed selle firma reklaami, siis kangastub sulle see liiklushuligaan ja suure tõenäosusega läheb käsi uuesti rusikasse, vähemasti mõttes. Ilmselt see ettevõte langeb valikus viimaseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas on mõistlik oma firma auto firmalogodega katta ja siis panna rooli autojuht, kes absoluutselt liikluskultuurist ei hooli? Kaalu seda tõsiselt! Selle tulemus on mitte reklaam, vaid totaalne antireklaam. Mulle meenub isiklikult kümneid firmasid, kelle teenust ma juba sellepärast ei valiks, et nad on oma autodega mulle liikluses närvidele käinud.
Mulle endale meeldib vahel samuti jultunult vahele trügida ja suunatuld näitamata ümber reastuda, kuid vähemasti teen ma seda anonüümselt ja mu autot ei ehi mu logo.
Võta juba täna oma autojuhid ette ja tee nendele sel teemal tõsine hoiatus!

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele