• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebipäevik teeb maailmakuulsaks

Forbes.com järjestas 25 enim külastatavat kodulehekülge. Enamik internetikuulsustest on veebipäevikute ehk blogide pidajad. Majandusajakirja edetabelis sai esimese koha Lonelygirl15 nime all tuttavaks saanud You Tube'i staar Bree, kelle naljakaid ja karme pihtimusi käis kaemas miljoneid inimesi.
Enamik kuulsaid blogipidajaid on poliitikast kirjutavad tegevajakirjanikud ja professorid.
Missouri ülikooli meediauuringute professor Tom McPhail kinnitab, et blogijatele on suur võim tekkinud. "Blogijatel on võim mõjutada arvamusi ning selgitada. Varsti peetakse igaühte, kellel oma päevikut ei ole, heidikuks," ütles McPhail Forbesile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Blogimine ei jää sellise suurusjärgu "staaride" laeks. Enamik blogikuulsustest on juba kas pikema raamatulepingu omanikud või teel selle poole. Näiteks Forbesi järjestuses 4. kohale tulnud ajakirjanik Matt Drudge, kes sai tuntuks sellega, et avalikustas oma kodulehel esimesena Clintoni-Lewinsky afääri, üllitas menuka raamatu "Drudge'i manifest".
Miks on blogide pidajad kuulsad? Päevikute üle arvet pidava Blogebrity.com'i eestvedaja Kyle Bunch nendib forbes.com'is, et igapäevaste kirjutajatega tekib lugejal intiimne suhe. "Oluline on just see eesnime baasil tekkiv sõprustunne lugeja ja kirjutaja vahel," märkis Bunch.
Kirjutaja poole pealt toimib igivana tung ennast väljendada. Päevikuid on peetud aastasadu. Mõned on ka trükki pääsenud - kas siis kirjutaja eluajal või postuumselt. Kui siia liita teatud osa kirjutajate edevus ja kuulsuseiha, siis saamegi blogide sündroomi.
Suur jõud on see, et internetipäevikutes saab oma mõtteid ja tundeid kiiresti tuhandeteni viia ja neid saab väljendada vabalt ning lihtsalt igapäevases keeles. Mida intiimsemad, seda mõjusamad. Vahel tuleb tarkuski kasuks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele