• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 26.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimesed tulemused kujundavad uue juhi imago

Uue meeskonnaga liitudes on oluline saavutada esimesed tulemused võimalikult kiiresti.
Kiire edu tekitab ümbritsevates usaldust. Kui õnnestub saavutada käegakatsutavat edu juba esimestel nädalatel, tekib kolleegides ja alluvates kindlustunne, et sa suudad asju toimima panna.
Kuidas aga saab uus juht, kes ei tunne olukorda ja võimalusi ega oma veel täit ülevaadet oma ressurssidest, praktilist edu saavutada?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enamasti pole uue juhi esimesel töökuul usaldus ja vastastikune mõistmine kolleegide ja klientidega piisav, et millegi suuremaga maha saada.
Seetõttu ei ole esialgu abi ka ametikohast tulenevast formaalsest võimust, et asju liikuma panna.
Kui olete samasugused kui mina, võite ilmselt meenutada segaduse ja kohmetuse tunnet, kui alustate uuel ametikohal ja palute kelleltki teenet.
Sattusin mõned aastad tagasi mittetulunduslikku projektimeeskonda.
Esimesel paaril nädalal polnud mul oma ettevõtluse kogemusega mingit ettekujutust mu õigustest ja võimalustest, nagu ka teiste osaliste võimalustest ja huvidest.
Seetõttu tundus, et iga lepingu arutelu võis võrrelda vee peal käia püüdmisega ja mõne väikese töö lisamise näis võimalik olevat vaid veenmise või palumise abil.
Siiski on peale lihtsa tellin-maksan lähenemise peaaegu alati olemas ka teisi võimalusi mõjutamiseks. Allan R. Cohen ja David L. Bradford oma raamatus "Mõjutamine võimuta" välja nimekirja sagedasti väärtustatud vahetuskaupadest juhuks, kui puuduvad materiaalsed vahendid mõjutamiseks. Nende abil võite mõjutada neidki, kelle üle ei näi teil esmapilgul erilist mõjuvõimu olevat.
Autor: Tiit Kõnnusaar

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele