• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 26.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimesed tulemused kujundavad uue juhi imago

Uue meeskonnaga liitudes on oluline saavutada esimesed tulemused võimalikult kiiresti.
Kiire edu tekitab ümbritsevates usaldust. Kui õnnestub saavutada käegakatsutavat edu juba esimestel nädalatel, tekib kolleegides ja alluvates kindlustunne, et sa suudad asju toimima panna.
Kuidas aga saab uus juht, kes ei tunne olukorda ja võimalusi ega oma veel täit ülevaadet oma ressurssidest, praktilist edu saavutada?
Enamasti pole uue juhi esimesel töökuul usaldus ja vastastikune mõistmine kolleegide ja klientidega piisav, et millegi suuremaga maha saada.
Seetõttu ei ole esialgu abi ka ametikohast tulenevast formaalsest võimust, et asju liikuma panna.
Kui olete samasugused kui mina, võite ilmselt meenutada segaduse ja kohmetuse tunnet, kui alustate uuel ametikohal ja palute kelleltki teenet.
Sattusin mõned aastad tagasi mittetulunduslikku projektimeeskonda.
Esimesel paaril nädalal polnud mul oma ettevõtluse kogemusega mingit ettekujutust mu õigustest ja võimalustest, nagu ka teiste osaliste võimalustest ja huvidest.
Seetõttu tundus, et iga lepingu arutelu võis võrrelda vee peal käia püüdmisega ja mõne väikese töö lisamise näis võimalik olevat vaid veenmise või palumise abil.
Siiski on peale lihtsa tellin-maksan lähenemise peaaegu alati olemas ka teisi võimalusi mõjutamiseks. Allan R. Cohen ja David L. Bradford oma raamatus "Mõjutamine võimuta" välja nimekirja sagedasti väärtustatud vahetuskaupadest juhuks, kui puuduvad materiaalsed vahendid mõjutamiseks. Nende abil võite mõjutada neidki, kelle üle ei näi teil esmapilgul erilist mõjuvõimu olevat.
Autor: Tiit Kõnnusaar

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele