• OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • 22.03.07, 09:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühistransporti kasutas 2006. aastal 2% rohkem inimesi

Eesti veondusettevõtete teenuseid kasutas 2006. aastal 214,2 miljonit sõitjat, varasema aastaga võrreldes suurenes sõitjate arv 2%, teatas Statistikaamet.
Viimastel aastatel langustrendis olnud sõitjate arv suurenes mullu. Endiselt oli populaarseim maantee- ehk bussitransport, mida kasutas 66% sõitjatest. Järgnesid trammi- ja trollitransport (28% sõitjatest), mere-, raudtee- ja õhutransport (vastavalt 3%, 2% ja 1% sõitjatest). Linnatransport (bussi-, trammi- ja trollitransport) hõlmas kogu sõitjateveost 78% ning mõjutas oluliselt sõitjate koguarvu suurenemist.
97% sõitjatest veeti riigisisestel ja 3% rahvusvahelistel vedudel. Aastaga suurenes sõitjate arv riigisisestel vedudel 2% ja rahvusvahelistel 12%. Rahvusvaheliste vedude sõitjate arvu kasvu mõjutas enim maantee- ja meretransport, kus sõitjate arv suurenes aastaga vastavalt 30% ja 15%.
Eesti veondusettevõtted vedasid 2006. aastal 92,6 miljonit tonni kaupa ehk 4% vähem kui aasta varem. Langus oli tingitud raudteevedude vähenemisest. Samas raudteetranspordil oli kaubaveos endiselt suurim osatähtsus ning mullu veeti kaks kolmandikku kaubast raudteel. Olulise osa raudteeveost hõlmas endiselt naftatoodete transiit ja põlevkivi vedu. Kolmandiku kaubast vedasid maanteetranspordiettevõtted.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahvusvahelistel vedudel veeti mullu pool kaubaveostest. Erinevalt veomahtude langusest riigisisestel vedudel, suurenes kaubavedu rahvusvahelistel vedudel 5%.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (www.stat.ee rubriik "Statistika").

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele