LVM Kinnisvarabüroo juhatuse liikme Ingmar Saksingu sõnul kujutab müügieelne kodukujundusteenus endast eelkõige nõuandeid objekti müüjatele.
Teenuse hulka kuuluvad nii juhtnöörid maakleritelt, konsultatsioon sisekujundajaga kui ka fotograafi sessioon kodu pildistamiseks. "Nad vaatavad objekti üle ja leiavad võimalusi, kuidas seda potentsiaalsete ostjate jaoks atraktiivsemaks muuta," kirjeldab ta teenust. Saksing märgib, et teenuse põhiline eesmärk on klienti valgustada.
"Enne kodu müügiga tegelema hakkamist tuleks see kindlasti esmalt ette valmistada," on Saksing veendunud. "Hea esmamulje on võimaliku ostja jaoks äärmiselt oluline ning tasub meeles pidada, et esmast muljet saab jätta ainult üks kord."
Siiski pole tegemist lihtlabase vigade varjamisega. "Objektilt viiakse lihtsalt ära omaniku isiklikud asjad ja üleliigsed mööbliesemed, mis häirivad neutraalset pilti," kirjeldab ta. Seega näeb ostja seda parima võimaliku nurga alt ning kogu protsess kujuneb nii müüja kui ka ostja jaoks oluliselt kiiremaks ja mugavamaks.
Müügieelne kodukujundusteenus on nii USAs kui ka Euroopas üsna levinud, aga Eestis pole seni keegi seda pakkunud. "Mujal maailmas pakub kodukujundusteenust enamasti sisekujundusfirma ning võimaliku ostja saabudes on püütud jätta muljet hubasest kodukeskkonnast, nii et kliendil tekiks tahtmine sinna sisse kolida - töötav kohvimasin, köögis lilled ja puuviljad jne."
Saksing märgib, et enamasti läheb müük selliste tingimuste korral oluliselt kiiremini, ilmub rohkem asjast huvitatuid ning lõpptulemusena saadakse objekti eest ka kõrgem hind. "Peamised kliendid on elamute ja korterite omanikud, kes soovivad oma elamispinda vahetada ning kas siis suuremasse või hoopis privaatsemasse majja või korterisse kolida," räägib Saksing.
Lepingulistele klientidele on kodukujundusteenus Saksingu kinnitusel tasuta lisaväärtus. "See teenus on kasulik ka meie endi jaoks," tunnistab ta. "Klient saab oma elamispinna müügi pealt suuremat kasu ning meie seega suurema vahendustasu," ütleb Saksing.