Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikafirma aitab kaubamärki tugevdada

    Logistikafirma ja teenuse sisseostja omavahelised head suhted pole eesmärk omaette (ka see on oluline), vaid ikkagi toote või teenuse lõpptarbija maksimaalne rahuldamine. Just sellele tulekski oma koostöö rajada.
    Mida tuleks teha, et tarbija oleks õnnelik? Kas on oluline toode või teenus ise või hoopis asjaolu, et tarbija saaks seda igal hetkel kasutada?
    On raske mõõta, kui palju määrab ostuotsusel tarbijat toode ise ning kui suur osa selles on eelnenud turundustegevusel. Just viimases tegevuses saaks ka logistikateenuse pakkuja oma panuse anda. Kuidas?
    Logistikafirma aitab tugevdada kliendi kaubamärke tänu oma headele ärisuhetele suurte kauplusekettidega, kes soovivad piirata oma tarnijate arvu.
    Kuigi kaubad ise võivad olla väga hea hinna ning kvaliteedi suhtega, on siiski üksi, eriti väiketootjatel ja -vahendajatel, raske oma kaupu kaubanduskettidesse müüki saada. Näitena võib tuua piiratud sortimenti tootvad või vahendavad firmad (kohv, tee, lemmikloomatarbed, maiustused jms).
    Kaupade müüki andmine logistikafirma kaudu annab poodidele kindluse, et kaubad saabuvad õigel ajal ning nende tarne ja komplekteerimisega ei teki ootamatusi, mistõttu tõuseb ka tootja või vahendaja usaldatavus kaupluse silmis ning lõppkokkuvõttes saavutatakse seeläbi ka suurem lõpptarbija rahuldatus.
    Leian, et logistikafirma teab nii tootjate, vahendajate kui ka jaemüüjate vajadusi kõige paremini ja aitab luua paremaid otsesuhteid nende endi vahel. Sellest võidavad mõlemad pooled - tootjad pääsevad hõlpsamalt turule ning jaekaubanduse suhtlus tarnijatega muutub lihtsamaks.
    Logistikafirma puhul on esmatähtis kvaliteet ja usaldatavus. Kui neid ei suudeta tagada, on efekt vastupidine, tootja ning jaemüüja suhted halvenevad ja see omakorda kahjustab tootja kaubamärki, seega on sobiva ning asjatundliku logistikafirma valimine mõnes mõttes osa firma turundustegevusest.
    Lisaks on logistikateenuse puhul väga oluline ka selle kasutamise mugavus, vabastades tootjalt lisaressursse tegelemaks oma põhitegevusega, mistõttu saab ta kindlustada oma toote konkurentsivõime.
    Põhimõte, kus keskenduti ainult oma põhitegevusele ning ülejäänud teenused osteti sisse, on Eestis suhteliselt uus nähtus. Viimasel ajal on see muutunud siiski juba valdavaks. Oma osa selles on kahtlemata praegusel olukorral tööjõuturul, kus ettevõtetel on niigi probleeme oma põhitegevusalale inimeste leidmisega, kõrvaltegevustest rääkimata. Seega loovutataksegi nii inimjõu kui ka kõrvalala tegevusriskid oma partneritele.
    Kõige eelpool mainitu valguses tuleb mõista, et efektiivsuse kasvatamisel logistikas ei piisa ainult tegevuste delegeerimisest teenusepakkujatest partneritele ning heast kommunikatsioonist osapoolte vahel. Järjest olulisem osa on ka tehnoloogial.
    Üha rohkem integreerivad ettevõtted oma majandustegevust, et ühise tegevustega efektiivsem ja tugevam olla.
    Üheks näiteks võib tuua VMI (Vendor Managed Inventory), kus tarnija kontrollib kokkuleppe alusel kliendi varude juhtimist.
    Klient ei pea ise oma varusid jälgima, seda teeb tarnija tema eest ja saadab kauba, tooted täpselt siis kohale, kui seda on vaja. Sellist integreerimiskoostööd kasutavad juba üle kümne aasta paljud tuntud läänemaailma firmad.
    Järjest rohkem on hakanud Eesti firmad oma partnereid usaldama ja mõtlevad üha enam süsteemide integreerimise peale. Just usalduse puudumises võib peitudagi suurim takistus uue tehnoloogia rakendamises.
    Kes innovatiivsete lahendustega kaasa ei lähe, süüakse konkurentide poolt ära, pole tähtsust, kas tegu on suure või väikese ettevõttega.
    Uusi lahendusi pakkuvad logistikafirmad suudavad ka tulevikus oma kliente positiivselt üllatada.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?